کد خبر ۲۶۶۱۴ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم :

بیش از ۱۲ درصد محصولات دامی کشور در استان قم تولید می‌شود‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از فعالیت بیش از ۱۵ هزار بهره‌بردار قمی در بخش کشاورزی خبرداد و گفت: بیش از ۱۲ درصد محصولات دامی کشور در استان قم تولید می‌شود‌.

به گزارش قم نا ،  محمدرضا طلایی با اشاره به ظرفیت‌های دامداری در استان قم اظهار داشت: با وجود که استان قم 46 صدم درصد اراضی کشور را در اختیار دارد بیش از 4 درصد گوشت قرمز، 7 و دو دهم درصد تخم مرغ، 1 و هشت دهم درصد شیر و گوشت سفید کشور در قم تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه این استان در بخش دام ظرفیت‌های بسیاری را دارا است، افزود: در استان قم 15 هزار بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد که این افراد به همراه خانواده خود از بخش کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

وی با تاکید براینکه مجتمع دامشهر که در بخش جعفریه استان قم امروز به یک مرکز بسیار مهم در سطح کشور تبدیل شده است، عنوان کرد: آموزش یکی از مسائلی است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد چرا که همین ظرفیت‌های عظیم با چالش‌هایی مواجه است.

طلایی خاطرنشان کرد: با وجود محرومیت‌ها و کمبود‌ها اما استان قم رتبه‌های مناسبی توانسته به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بحث آموزش و ترویج یک مسئله اصلی دانست و بیان کرد: باید از طریق آموزش و ترویج نسبت به توسعه بخش کشاورزی اقدام کنیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com