کد خبر ۳۴۶۴۳ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸

تأكيد آیت الله علوی گرگانی بر خدامحوری و دین‌مداری ورزشکاران کشور

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم توجه ورزشکاران به دین مداری و منش پهلوانی گفت: ورزش از گذشته وجود داشته است و باید تلاش شود آن جنبه ای که در قالب اسلام و خدا و عنایت الهی است میان ورزشکاران کشورمان بیشتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار‌ با رئیس فدراسیون ووشو اظهار داشت: دین اسلام دینی کامل از همه جهت است و برنامه های زندگی انسان را به خوبی پیاده کرده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار و برکات دین مداری افزود: دین سبب ارتقای روح و روان می شود و توجه به خداوند انسان را عاقبت به خیر می کند، دانش امروز نشان داده است که معنویت‌ نقش و تاثیر بسیار مهمی درارتقای روح و روان انسان ها دارد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه دین اسلام اهمیت زیادی برای بهداشت و سلامتی انسان ها قائل است، بیان کرد: ائمه (ع) به بهداشت و سلامتی انسان ها توجه ویژه ای داشتند و باید در جامعه به گونه ای زندگی کنیم که سلامتی  جسم و روح تامین شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم ترویج ورزش در جامعه  عنوان کرد: ورزش در سلامتی انسان ها نقش مهمی دارد و در گذشته ورزش های سنتی رواج داشت‌که ورزشکاران ضمن قرائت اشعاری در مدح اهل بیت(ع) به ورزش‌کردن می پرداختند.

وی با اشاره به لزوم توجه ورزشکاران به دین مداری و منش پهلوانی گفت: ورزش از گذشته وجود داشته است و باید تلاش شود آن جنبه ای که در قالب اسلام و خدا و عنایت الهی است میان ورزشکاران کشورمان  بیشتر شود.

منبع: برنانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com