کد خبر ۲۶۶۲۶ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
در ترکیب تیم ملی دانشجویان صورت گرفت

انتخاب تکواندوکار قم برای اعزام به یونیورسیاد جهانی 2015

تکواندوکار استان قم در رشته پومسه برای اعزام به رقابت‌های پومسه قهرمانی 2015 دانشجویان جهان به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد.

به گزارش قم نا ، بعد از موفقیت بسیار ارزنده‌ای که تیم ملی تکواندو رده سنی بزرگسالان کشورمان در مسابقات جهانی 2015 به میزبانی شهر مسکو روسیه کسب کرد و بالا‌تر از تمام قدرت‌های جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، اکنون پومسه‌رو‌ها خود را آماده اعزام به مسابقات جهانی می‌کنند.

کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی جهان در تکواندو علاوه بر اینکه بار دیگر نام ایران را به عنوان یکی از کشورهای مطرح تکواندو جهان بر سر زبان‌ها انداخت به واسطه امتیازات ارزشمندی که ویژه المپیک 2016 در آن توزیع می‌شد، حائز اهمیت بود.

تکواندوکاران کشورمان علاوه بر تلاش برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز به دنبال به دست آوردن حداکثر امتیاز این مسابقات برای نزدیک شدن به مجوز حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده میلادی یعنی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل بودند.

اکنون که این موفقیت با کسب مدال‌های رنگارنگ در بخش مبارزه نصیب تکواندو کشورمان شده نوبت به ورزشکاران پومسه رسیده تا خود را برای حضور موفق و با انگیزه در پیکارهای پومسه قهرمانی دانشجویان جهان در سال 2015 آماده کنند.

به همین منظور از سوی فدراسیون تکواندو مسابقات انتخابی تیم ملی پومسه دانشجویان برنامه‌ریزی شد و با حضور مدعیان عضویت در تیم ملی، نخستین مرحله پیکارهای انتخابی تیم ملی تکواندو در بخش پومسه ویژه دانشجویان دختر و پسر به منظور شناخت بر‌ترین‌ها برای اعزام به رقابت‌های یونیورسیاد قهرمانی دانشجویان جهان به انجام رسید.

این رقابت‌ها با حضور مدعیان اوزان مختلف از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با همکاری فدراسیون تکواندو در خانه تکواندو برگزار شد و دانشجویانی که که دارای حکم‌دان 1 کو کیوان، کارت دانشجویی معتبر و گواهی اشتغال به تحصیل، بیمه ورزشی سال جاری و سن مجاز بودند حق شرکت در این دوره از مسابقات انتخابی را داشتند.

خانه تکواندو تهران میزبان برگزاری این مسابقات بود مدعیان برای عضویت در تیم ملی اعزامی به بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان با یکدیگر پیکار کردند، در حالی که این رقابت‌ها تیرماه سال جاری به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

با پایان رقابت شرکت‌کنندگان در این انتخابی حمید نظری، علی نادعلی، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمدجواد خیری و محمدی نادری جواز حضور در اردوهای تیم ملی دانشجویان را به دست آوردند در حالی که این انتخابی زیر نظر احد اخلاقی به عنوان سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان برگزار شد و علی نادعلی نماینده موفق پومسه قم در این انتخابی بود.

نادعلی که سال‌ها سابقه عضویت در تیم ملی پومسه کشورمان را دارد و از چهره‌های شناخته شده و مطرح این رشته ورزشی به شمار می‌رود، بعد از کسب عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر پومسه و درخشش در این انتخابی اکنون شانس بالایی برای اعزام به مسابقات جهانی دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com