کد خبر ۳۶۲۳۳ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
در پایان رقابت مدعیان قاره کهن به میزبانی فیلیپین

ملی‌پوش پومسه قم صاحب نشان برنز آسیا شد

ملی‌پوش پومسه استان قم همراه با تیم ملی بزرگسالان کشورمان عنوان سوم و نشان برنز رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،رقابت‌های پومسه سال 2016 قهرمانی آسیا با حضور مدعیانی از کشورهای مختلف قاره کهن به میزبانی شرق آسیا در کشور فیلیپین به انجام رسید و در پایان تیم ملی کشورمان با حضور یک نماینده از قم به مقام سوم دست پیدا کرد.

رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا در کشور فیلیپین یکی از مهمترین ادوار برگزاری این رقابت‌ها بود و تیم ملی پومسه زنان و مردان ایران در رقابت با حریفان شرکت کننده در این دوره از پیکارها در نهایت بر سکوی سوم آسیا ایستاد و مدال برنز را به دست‌ آورد.

در حالی که تیم ملی پومسه کشورمان موفق به کسب 12 مدال رنگارنگ شد و در مجموع هر دو بخش زنان و مردان بر سکوی سوم آسیا قرار گرفت، علی نادعلی تنها ملی پوش پومسه استان قم در ترکیب تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها بود و نقش مهمی در موفقیت ایران ایفا کرد.

در پایان چهارمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا، تیم ملی پومسه کشورمان در گروه زنان و مردان مجموعا دو مدال طلا، پنج مدال نقره و پنج نشان برنز به دست آورد تا با این مدال‌ها سکوی سوم آسیا را از آن خود کند و بعد از تیم ملی کره‌جنوبی و تیم ملی فیلیپین صاحب نشان برنز شود.

در بخش بانوان این دوره از مسابقات مهسا صادقی، فاطمه حسام، نرگس میناخانی، بهاره قادریان، نگین گیل‌سمایی، آتوسا فرهمند پارسا، سونا رزاقی و فریبا نظم‌ده با هدایت فاطمه اسدپور برای تیم ملی کشورمان به میدان رفتند و نمایش قابل قبولی در مقابل رقبای آسیایی داشتند.

همچنین در کنار علی نادعلی ملی‌پوش پومسه استان قم که تنها نماینده هیأت تکواندو استان قم در این دوره از رقابت‌ۀا بود، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمد‌جواد خیری، علی سلمانی، اکبر فروزان، مهدی صمدیان‌تبار و سیدحسین موسی‌نیا برای تیم کشورمان به میدان رفتند.

این در حالی است که حسین‌علی نظری، هدایت آریان‌فر، کامیاب صادقی، امین خانه‌زرین و مصطفی سیدی دیگر نفرات ایران در این رقابت‌ها بودند و با هدایت احمد اخلاقی سرمربی تیم ملی و محمدتقی حاتمی مربی این تیم در گروه پومسه مردان با حریفان آسیایی مسابقه دادند.

تیم ملی پومسه در حالی توانست عنوان سوم قاره کهن را به خود اختصاص بدهد که علی نادعلی از چهره‌های شاخص این تیم بود و در سابقه موفقیت‌های خود افتخارات ارزنده‌ای همچون قهرمانی آسیا و پیکارهای دانشجویان جهان را در کارنامه دارد و در چندین میدان بین‌المللی نیز افتخار کسب کرده است.

موفقیتی که نادعلی در پیکارهای پومسه قهرمانی آسیا به میزبانی کشور فیلیپین به دست آورد نخستین مدال تکواندو قم از میادین برون‌مرزی سال 1395 بود و بدین‌ترتیب پومسه با درخشش این ورزشکار شایسته خود در سطح قاره کهن برای ورزش قم افتخارآفرین شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com