کد خبر ۳۳۱۹۷ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
دبیر هیئت تکواندو استان قم خبر داد

نایب‌قهرمانی پومسه‌روهای قم در لیگ کشور

دبیر هیئت تکواندو استان قم از درخشش پومسه‌روهای قم در مسابقات فصل جاری لیگ پومسه قهرمانی مردان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی نادعلی گفت: عملکرد پومسه‌روهای قم امسال نیز در مسابقات لیگ‌های پومسه کشور خوب است و چنانچه همین روند را ادامه بدهیم، همچنان یکی از استان‌های موفق پومسه کشور خواهیم بود.

وی که از قهرمانان خوشنام و عنوان‌دار پومسه کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: قم در بخش پومسه رشته تکواندو پیشرفت خوبی داشته و علاقمندان زیادی نیز به این رشته روی‌ آورده است و به فعالیت در پومسه می‌پردازند؛ به همین خاطر می‌توان به آینده این رشته بیش از پیش امیدوار بود.

دبیر هیئت تکواندو استان قم اضافه کرد: از اینکه در هیئت تکواندو قم این فرصت ایجاد شده تا تجارب سا‌ل‌ها حضور خود در میادین داخلی و برون‌مرزی را در اختیار نسل مستعد و آینده‌دار این رشته قرار بدهم خوشحالم، زیرا این مهم در نهایت به تداوم موفقیت‌های پومسه کشور خواهد انجامید.

وی یادآور شد: ایران در رشته پومسه نیز همانند بخش مبارزه رشته تکواندو یکی از کشورهای موفق به شمار می‌رود و برای اینکه پومسه همچنان در مسیر ترقی و پیشرفت گام بردارد باید به سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی پایه و پشتیبانی مالی و امکاناتی از این رشته ادامه داد.

نادعلی برنامه‌ریزی مناسب فدارسیون تکواندو برای برگزاری رقابت‌های لیگ پومسه و مسابقات پومسه قهرمانی کشور را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: لیگ فرصت مناسبی برای جمع شدن بهترین‌های این رشته در کنار یکدیگر و در نهایت ارزیابی دقیقی از وضعیت پومسه کشور است.

وی در ادامه به رقابت‌های لیگ پومسه کشور اشاره کرد و گفت: با معرفی صدرنشینان جام نشاط در پایان هفته هشتم شاهد درخشش پومسه‌روهای قم در رقابت با برترین‌های کشور بودیم و در نهایت دو عنوان نایب قهرمانی به نمایندگان قم اختصاص یافت.

دبیر هیئت تکواندو استان قم اضافه کرد: دیدارهای هفته‌های هفتم و هشتم از مسابقات فصل جاری لیگ دسته یک پومسه که با عنوان جام نشاط برگزار می‌شود با کیفیتی مطلوب به انجام رسید و در نهایت برترین‌های هر بخش در هر رده سنی مشخص و معرفی شدند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو امسال شاهد برگزاری دهمین دوره رقابت‌های لیگ دسته یک پومسه مردان کشور هستیم و شرکت کنندگان در این رقابت‌ها در سه بخش انفرادی، تیمی و ابداعی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا عناوین برتر را کسب کنند.

نادعلی ادامه داد: مجموعاً این رقابت‌ها با حضور 270 پومسه‌رو در خانه تکواندو پیگیری شد و شرکت کنندگان در سه بخش انفرادی، تیمی و ابداعی رقابت کردند؛ در حالی که در بخش انفرادی، پومسه‌روها در هفت رده سنی برای کسب مقام‌های اول تا سوم رقابت جذابی داشتند.

وی اضافه کرد: رقابت‌ها بخش انفرادی در رده‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال، 31 تا 40 سال، 41 تا 50 سال و 51 تا 60 سال به انجام رسید و پیکارهای تیمی در رده‌های سنی کمتر از 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال و بالای 31 سال برگزار شد.

دبیر هیئت تکواندو استان قم به درخشش نمایندگان قم اشاره کرد و افزود: در رقابت‌های پومسه ابداعی نیز تکواندوکاران رده سنی کمتر از 14 سال و 18 تا 30 سال به روی شیاپ چانگ رفتند و برای نخستین‌بار نیز پومسه‌روها در دو رده سنی جام نشاط رقابت کردند.

وی با اشاره به نتایج این رقابت‌ها در پایان هفته هشتم خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی رده سنی 15 تا 17 سال محمد ملاصادقی از تیم هیئت تکواندو قم بعد از محمدمهدی زارعی از هیئت اصفهان در جایگاه دوم ایستاد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، ضمن اینکه همین موفقیت در رده سنی 41 تا 50 سال توسط سیدعباس رفیعی برای تیم تکواندو قم کسب شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com