کد خبر ۲۶۶۵۲ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
سرپرست اداره‌کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد

استفاده از 250 اتوبوس و 3500 تاکسی در ایام شعبانیه

سرپرست اداره‌کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بیش از 250 دستگاه اتوبوس و سه هزار و 500 دستگاه تاکسی سواری برای خدمات‌رسانی گسترده‌تر در ایام شعبانیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش قم نا ، سید امیرعباس صفوی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ترافیکی شهر قم در مناسبت‌های رحلت امام خمینی(ره) و جشن نیمه شعبان با بیان اینکه بخش‌های مختلف حمل و نقل شهرداری قم باید در مساحتی به وسعت هزار هکتار به زائران و شهروندان قمی خدمات‌رسانی کنند، ابراز کرد: در سال جاری پارکسوارهای شهر قم 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام این خبر که جانمایی پارک 35 هزار خودرو شخصی و چهار هزار اتوبوس برون‌شهری برای ایام شعبانیه در قم در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: اتوبوس‌های برون‌شهری در پارکسوار یاوران مهدی(عج) و پارک‌سوار امامزاده جعفر غریب(ع) مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مسیرهایی که به مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگاه‌های حمل و نقل عمومی که در درون شهر فعالیت دارند بیش از 250 دستگاه اتوبوس و سه هزار و 500 دستگاه تاکسی سواری برای خدمات‌رسانی گسترده‌تر در ایام شعبانیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خط‌کشی، نصب تابلوهای هدایت مسیر و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی از 40 روز گذشته در دستور کار نیروهای شهرداری قرار گرفته است.

صفوی با بیان اینکه با تملک‌های انجام شده عرض بخشی از بلوار شهید کبیری از 16 متر به 30 متر افزایش پیدا کرده است، مطرح کرد: پارکینگ بوستان میوه‌های قرآن با وسعت 15 هکتار در خروجی خیابان امام حسن عسگری(ع) در ایام یاد شده برای نخستین بار در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری قم برای خدمات‌رسانی به زائران شعبانیه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است اظهار کرد: به همت شهرداری منطقه چهار قم بلوار شهید کبیری در آینده‌ای نزدیک به بلوار شهید کریمی متصل می‌شود.

صفوی از تردد مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی در بلوار پیامبر اعظم(ص) یاد کرد و افزود: امیدواریم شهروندان قمی با توجه به وضعیت ترافیکی نامناسب در ایام مذکور در حد امکان از خودروهای شخصی خود استفاده نکرده و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سرپرست اداره‌کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم یادآور شد: مرکز کنترل ترافیک در سال جاری با استفاده از دوربین‌های خود به صورت گسترده‌تر با استفاده از تصاویر آنلاین بر ترافیک نقاط مختلف شهر قم به ویژه بلوار پیامبر اعظم نظارت می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com