کد خبر ۲۷۲۹۶ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
مدیرکل میراث فرهنگی قم :

بازارچه صنایع‌دستی قم در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) برپا شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم از برپایی بازارچه صنایع‌دستی در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی با اشاره به اهمیت آموزش حرفه صنایع‌دستی اظهار داشت: آموزش، تولید و بازاریابی محصولات 3 موضوع مهمی هستند که باید در زمینه صنایع‌دستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: سازمان صنایع‌دستی و گردشگری در هر 3 زمینه آموزش، حمایت از تولید و بازاریابی اقدامات مؤثری انجام داده است و در حال حاضر نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری در محل نمایشگاه تهران دایر شده است.

رضایی با بیان اینکه هنرمندان قمی نیز در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری تهران شرکت کرده‌اند، گفت: باید گفت اکثر هنرمندان به خاطر علاقه‌ای که به کار صنایع‌دستی دارند وارد این کار می‌شوند و لازم است مسئولان اقدام به دایر کردن نمایشگاه‌ها کنند تا محصولات در آن‌ها عرضه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: استان قم استانی زائر پذیر است و سالانه بیش از 20 میلیون زائر وارد قم می‌شود و همه این افراد اقدام به خرید سوغات می‌کنند که سوغات عمده استان قم صنایع‌دستی است.

رضایی با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی افزود: با کمک شهرداری در حال دایر کردن بازارچه‌ای در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) تا پایان خردادماه سال جاری هستیم، همچنین نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه تاریخی زند به مناسبت روز صنایع‌دستی دایر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنایع‌دستی گفت: کار تولید و کار بازرگانی باید از یکدیگر تفکیک و تخصصی شوند و کسی که کار تولید می‌کند نباید دغدغه فروش آن را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم تصریح کرد: افرادی باید باشند که درزمینهٔ بازاریابی تولیدات هنرمندان را بخرند و در نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

رضایی با انتقاد از گسترش صنایع‌دستی چینی در بازار ایران گفت: مهم‌ترین بخش رونق صنایع‌دستی رونق صادرات است و باید از ورود بیشتر صنایع‌دستی چینی جلوگیری شود.

وی افزود: به دلیل جایگاه زائر پذیری قم به دنبال ایجاد یک بازارچه دائمی در معابر هستیم اما اجرای این امر نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت دولت برای ایجاد تسهیلات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم بیان کرد: امکان برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران وجود دارد اما برقراری نمایشگاه‌های دائمی در این 2 مکان بسیار هزینه‌آور است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com