کد خبر ۲۴۶۳۳ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۷

72 هزار نفر از اماکن تاریخی استان قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ۲۷ اسفندماه گذشته تا پایان 11 فروردین ماه، 72 هزار نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه طرح نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، افزود: بیشترین بازدید با 40 هزار مورد از تیمچه بازار قم صورت گرفته است و پس از آن بیشترین بازدیدها از بیت امام(ره)، گنجینه آثار مراجع و منزل ملاصدرا در کهک صورت گرفته است.

وی افزود: این تعداد افراد از آثار تاریخی از جمله گنجینه آثار مراجع، بیت امام خمینی(ره)، خانه زند، مقابر گنبد سبز، تیمچه، تپه قلی درویش، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بازدید داشته اند.

وی یادآور شد: تپه قلی درویش نیز در ایام نوروز 94 برای بازدید گردشگران و مسافران مهیا شده بود که تا روز گذشته سه هزار و 825 نفر از آن بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به بازدید روزانه تورقم گردی گفت: روزانه ۳۰۰ نفر با سه اتوبوس از هشت مکان تاریخی قم به صورت رایگان بازدید می کنند.

وی افزود: این تور با همکاری شهرداری و دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان راه اندازی شده است تا مسافران را با جاذبه های گردشگری قم آشنا کند.

رضایی ادامه داد: تورهای قم گردی هر روز ساعت ۹ صبح چهار اتوبوس از میدان شهرداری حرکت می کنند و تا ساعت ۱۹ عصر، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می کنند.

وی تعداد آثار تاریخی ثبت شده در استان قم را ۳۲۰ اثر عنوان کرد و افزود: در بسیاری از این اماکن تاریخی بروشورهایی با محتوای معرفی جاهای تاریخی و فرهنگی استان قم و نقشه این شهر در میان مسافران توزیع می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com