کد خبر ۲۷۴۹۴ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۵
مدیر کل میراث فرهنگی قم:

وجود کالاهایی به عنوان سوغات خاص برای قم باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می شود

رضایی با اشاره به اهمیت بحث تهیه و تولید یک سوغات خاص و منحصر به فرد برای قم، تصریح کرد: با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی وجود کالاهایی به عنوان سوغات قم می تواند، به تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان کمک بسیاری کند.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی عصر سه شنبه در جلسه پیمایش ملی گردشگری ایران در دفتر معاونت امور زائرین استانداری قم، اظهار داشت: قم از ظرفیت های بالقوه فراوانی برای گردشگری برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از در آمد استان از محل ارایه خدمات بدست می آید و این خدمات بیشتر به حوزه زائرین و گردشگری مرتبط می شود، افزود: توجه به نیازهای گردشگری قم و اهتمام جدی برای رفع آنها ضروری است.

رضایی تصریح کرد: هر چند میراث فرهنگی متولی اصلی گردشگری در استان است، ولی بدون شک نباید همه مسوولیت های گردشگری را فقط یک دستگاه به دوش بکشد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم همچنین با تاکید بر نقش موثر گردشگری بر رونق اقتصادی جامعه، گفت: افزایش ورود زائران و گردشگران اقتصاد استان را بیش از پیش رونق خواهد بخشید.

رضایی همچنین با اشاره به اهمیت بحث تهیه و تولید یک سوغات خاص و منحصر به فرد برای قم، تصریح کرد: با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی وجود کالاهایی به عنوان سوغات قم می تواند، به تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان کمک بسیاری بکند.

پیمایش ملی گردشگری ایران عنوان یک طرح پژوهشی است که از سوی جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی با هدف پی بردن به نیازهای زائران و گردشگران به منظور کسب رضایت آنها تهیه شده و به صورت یک پیوست جداگانه به استان های مختلف کشور ارایه شده، تا در صورت استقبال آنها این طرح به وسیله نهاد مذکور اجرا شود.

سعید آقایی/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com