کد خبر ۲۶۷۶۲ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
استاندار قم:

زیرساخت‌های تبدیل حوزه گردشگری قم به توریسم علمی - دینی فراهم شود‌

استاندار قم گفت: زیرساخت‌های تبدیل حوزه گردشگری قم به توریسم علمی - دینی فراهم شود‌.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش در همایش نقش زیارت و گردشگری مذهبی در توسعه قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی – آموزشی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث گردشگری و توریسم با بحث اقتصادی عجین است، اظهار داشت: گردشگری پیوست مهمی در بحث اقتصادی است.

استاندار قم با اشاره به اینکه توسعه توریسم و گردشگر نیازمند ایجاد پیش شرط‌هایی است، افزود: باید برای توسعه این صنعت به امکانات رفاهی، حمل و نقل، امکانات مربوط به دارو و درمان و بسیاری از امور دیگر فکر شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط ذاتی توسعه گردشگری در استان قم مهیا است، خاطرنشان کرد: این توسعه در زمینه گردشگری باید با توجه به اهداف و ماموریت‌های ذاتی استان قم انجام شود.

صالحی‌منش با اشاره به اینکه توجه به بحث فرهنگ در توسعه گردشگری بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: شهرهای مذهبی ایران مخصوصاً قم شرایط فرهنگی خاصی دارد که باید در پذیرش گردشگر مورد توجه قرار گیرد تا شرایط مخالف با فرهنگ شهر رقم نخورد.

وی با اشاره به اینکه دین، دین‌مداری و اشاعه فرهنگ دینی از مقوله‌های ذاتی شهر قم است، گفت: مراکز علمی و حوزه‌های علمیه در قم وظیفه گسترش و اشاعه این فرهنگ دینی را برعهده دارند.

استاندار قم با اشاره به اینکه وظیفه گسترش دین مخصوصاً در زمینه فرهنگی امر خطیر و بسیار مهمی است، افزود: استانداران و مسئولان شهرای مذهبی مانند قم نمی‌توانند کار خود را از توسعه امور دینی و فرهنگی جدا کنند.

صالحی منش با اشاره به این سخن رئیس‌جمهور که قم باید از حوزه گردشگری زائران به توریسم علمی - دینی تبدیل شود، تصریح کرد: این مسئله است که باید با در نظر گرفتن تدابیر و برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سه شهرمذهبی کشور قم، مشهد و شیراز از نظر اقلیمی و جغرافیایی شرایط ویژه و سختی را دارند، افزود: این مشکل را تنها با سبک زندگی اسلامی - دینی می‌توان حل کرد و اگر به این سمت و سو حرکت کنیم، می‌توانیم این شرایط را کنترل کنیم.

استاندار قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به کار فرهنگی خاطرنشان کرد: دعوت به کار فرهنگی باید با اعمال خود نه با زبان و صحبت انجام شود و قطعاً اینگونه تاثیرگذار می‌شود.

صالحی‌منش با اشاره به اینکه با سفر به هر منطقه‌ای از منش و فرهنگ مردمش مطلع می‌شویم، تصریح کرد: با برخورد و معاشرات ما مردم هر سرزمین به فرهنگ آن‌ها پی می‌بریم و این معاشرات باید همواره به گونه‌ای باشد که شایستگی‎ها و خوبی‌های استان قم را جلوه گر باشد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه همایش‌ها می‌تواند به توسعه امر گردشگری کمک کند افزود: بحث توسعه گردشگری نیاز به مطالعه و بررسی همه جانبه دارد و این توسعه باید با درنظر گرفتن تمامی شرایط استان قم انجام شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com