کد خبر ۲۶۷۹۴ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

موزه ملی دفاع مقدس تا پایان سال ۹۵ در قم تاسیس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه اهداف و آرمان‌های شهدا با تاسیس پروژه ملی موزه دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم موزه ملی دفاع مقدس را تا پایان سال ۹۵ در قم تأسیس کنیم.

به گزارش قم نا ، سرهنگ احمد حسینی با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر ما جانفشانی و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان را مرور کنیم، اقدام شایانی انجام داده‌ایم چراکه نیاز امروز و آینده جامعه ما بازخوانی حوادث هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بنیاد حفظ آثار قم افزود: مهم‌ترین وظیفه و رسالت بنیاد حفظ آثار وترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت ایثار و شهادت است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حفظ آثار معنوی و فیزیکی دفاع مقدس وهمچنین نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت در جامعه است که در این راستا باید همه نهاد‌ها و سازمان‌ها همکاری و کمک لازم را داشته باشند.

موزه ملی دفاع مقدس در قم تاسیس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تاسیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های ما در بنیاد حفظ آثار، تاسیس موزه ملی دفاع مقدس است که در این راستا اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

حسینی اظهار داشت: با توجه به وقفه‌ای که در بخش اعتبار پروژه موزه ملی دفاع مقدس ایجاد شد، این پروژه در زمان کوتاهی متوقف شد اما به‌لطف الهی و عنایت ویژه دفتر مقام معظم رهبری و بنیاد حفظ آثار و استانداری بخش قابل توجهی از بودجه آن تامین شد.

وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت از پروژه ملی موزه دفاع مقدس، بیان کرد: از 29 فرودین‌ماه و پس از وقفه‌ای کوتاه مدت به دلیل کمبود بودجه کار احداث پروژه ملی موزه دفاع مقدس در قم آغاز شد و پیمانکاران در حال احداث این پروژه ملی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم عنوان کرد: از مسئولان و مدیران تقاضا دارم که با توجه به اینکه موزه دفاع مقدس یک پروژه ملی است و دارای رویکرد بین المللی است همه در تاسیس آن همکاری و مساعدت داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه هنرمندان باید در زمینه ترسیم فضای هشت ساله به موزه ملی دفاع مقدس کمک کنند، تصریح کرد: جامعه هنری و اندیشمندان در کمیته محتوایی به ما کمک کنند و برای اینکه ما در زمینه محتوایی غنی باشیم و همه موضوعات را به مخاطب منتقل کنیم، نیازمند آثار مناسب هنرمندان کشور هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه ملی موزه دفاع مقدس یک مرکز فرهنگی در کشور است، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس متاثر از آموزه‌های دینی، ارزش‌های اسلامی، فرهنگ عاشورا و همچنین مورد توجه صاحب نظران و منطبق با فرهنگ دین است.

ترویج ارزش‌های دینی هدف تاسیس موزه دفاع مقدس در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بیان کرد: موزه دفاع مقدس مرکزی فرهنگی تربیتی است که تلاش می‌کند تا ارزش‌های دینی را رواج دهد و در این زمینه افراد خیر می‌توانند به عنوان باقیات و صالحات در این پروژه ملی سرمایه گذاری کنند.

حسینی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس اثر ماندگار و ارزشمندی برای نسل جوان و آیندگان است عنوان کرد: زندگی، اهداف، آرمان‌های شهدا با تاسیس پروژه ملی موزه دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات تاسیس پروژه ملی موزه دفاع مقدس تصریح کرد: این مرکز فرهنگی دارای مسجد، مرکز عبادی است و قسمت‌های مختلف جهت نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و خیران می‌توانند با کمک‌های خود ما را در تاسیس این پروژه مهم و ملی یاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا طبق جدول زمان بندی موزه ملی دفاع مقدس را تا پایان سال 95 مورد بهره برداری قرار دهیم.

حسینی بیان کرد: پروژه ملی موزه دفاع مقدس فلکه مفید حد فاصل بلوار شهید عماد مغنیه و بلوار شهید آوینی واقع شده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com