کد خبر ۲۸۸۴۲ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۷
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خبر داد

فعالیت غنی‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس با ۱۶ هزار جلد کتاب در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از فعالیت مجهزترین و غنی‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش قم نا ، احمد حسینی با اشاره به فعالیت کتابخانه دفاع مقدس در قم اظهار داشت: این کتابخانه با بیش از 16 هزار جلد کتاب، خدماتی به صورت رایگان به محققین و علاقه‌مندان حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ارائه می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اعلام اینکه بیش از یک هزار نفر از محققان، پژوهشگران، نویسندگان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس در استان قم عضو این کتابخانه هستند، افزود: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس تاکنون بیش از 7 هزار عنوان کتاب تخصصی در موضوعات تازه‌های نشر، خاطرات، داستان، شعر، عملیات‌ها، تحقیقات، وصیت‌نامه شهدا و رزمندگان اسلام، تفحص، مجلات تخصصی و آلبوم تصاویر را کتاب‌شناسی و جمع آوری کرده است.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت کتابخانه گفت: علاوه بر ارائه کتب و همچنین برگزاری جلسات نقد ادبی و شعر در محل کتابخانه، بانک جامعی از آمار و اطلاعات هشت سال دفاع مقدس در قالب فایل‌های صوتی، تصویری، فیلم، موسیقی و کلیپ مربوط به آثار داستانی، روایی، مستند و تفحص شهدا نیز تهیه شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجعان عرضه می‌شود.

حسینی با اشاره به بخش آرشیو پایان نامه‌های حوزه دفاع مقدس در کتابخانه مزبور افزود: تا کنون بیش از 30 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا از سوی این اداره کل حمایت شده و این مجموعه آمادگی دارد از تمامی پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکترا با موضوع دفاع مقدس حمایت مالی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: در این کتابخانه امکان اسکن فوری تصاویر وجود دارد و چنانچه مراجعه کنندگان هر نوع تصویری از اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس در دست دارند می‌توانند در حداقل زمان از خدمات اسکن تصاویر و تکمیل بانک اطلاعات تصاویر در این کتابخانه و یا در محل کار و سکونت خود بهره مند شوند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com