کد خبر ۲۶۸۱۹ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷

جلوی فعالیت مهد کودکهای غیر مجاز درقم گرفته می شود

- معاون امور اجتماعی بهزیستی قم از پیگیری و توقف فعالیت های مهد کودک های غیر مجاز در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مریم علی شیری روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای معاونین بهزیستی قم گفت: تمامی مهدکودک هایی که تحت عناوین مختلف از جمله مهد قرآنی، مهد مساجد و غیره، بدون مجوز بهزیستی قم اقدام به فعالیت و نگهداری کودکان می کنند از نظر بهزیستی غیرقانونی هستند و مورد پیگیری هستند.

وی افزود: هم اکنون در منطقه دو قم از 85 بازدیدی که از مهد کودک ها انجام شد 39 مهد دارای مجوز و 46 مهد به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که با همکاری مراجع قضایی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آید.

وی ادامه داد: بهزیستی قم در راستای انجام مسئولیت نظارت و ارتقا و بهبود وضعیت مهد کودک ها اقداماتی همچون نظارت مستمر بر مهدهای کودک، ارزشیابی و درجه بندی مهدهای کودک، گزینش صاحبان امتیاز مهدهای کودک در زمان دریافت پروانه فعالیت، الزام مدیران و مربیان به منظور گذراندن دوره های آموزشی و تعیین محتوای آموزشی و الزام مهدهای کودک به استفاده از این منابع آموزشی کرده است.

وی ابراز کرد: در راستای نظارت بر عملکرد و کیفیت خدمات رسانی، برنامه ارزشیابی و درجه بندی مهدهای کودک به صورت سراسری در کشور اجرا می شود، که در آن وضعیت مهدهای کودک از نظر تجهیزات، بهداشت و ایمنی، قوانین و مقررات نیروی انسانی و آموزشی از سوی کارشناسان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی قم در مورد نتایج به عمل آمده از بازدیدها گفت: نتایج بازدیدها سبب دسته بندی مهدهای کودک شهری به سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره و یک ستاره مشروط شده است که این بازدید ها باعث رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت مهد کودک های تحت نظارت بهزیستی می شود.

وی افزود: هم اکنون 67 مهد کودک شهری و روستائی و خود کفا در قم دارای مجوز فعالیت هستند که مورد تایید سازمان می باشند و از نیروهای متخصص و کارآمد استفاده می نمایند.

علیشیری افزود: عدم وجود نیروهای متخصص در مهدهای کودک فاقد مجوز، نبود متولی خاص صدور مجوز و نظارت بر عملکرد آنها، عدم تامین نیازهای آموزشی کودکان به دلیل فقدان برنامه ریز منابع آموزشی، عدم پوشش بیمه حوادث، عدم تامین نیازهای روحی و روانی کودکان به دلیل نبود نیروهای با سابقه کاری مرتبط با حوزه کودکان از جمله دلایل سازمان بهزیستی برای تعطیلی مهد کودک های بدون مجوز از بهزیستی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
محمد ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶

سلام
لیست مهدهای مجاز رو از کجا می شه ملاحظه کرد؟

پاسخ