کد خبر ۲۴۹۰۹ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
به مناسبت روز مادر

برگزاری جشنی با حضور بیش از 500 معلول در قم

به مناسبت روز مادر جشنی بزرگی با حضور معلولین و خانواده های آنها و مسئولین استانی به همت بهزیستی قم و با همکاری هئیت معلولین متوسلین به ائمه اطهار برگزار گردید.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، در این مراسم که با حضور مسئولین استان و خانواده های معلولین برگزار شد، مدیر کل بهزیستی قم ضمن تبریک  روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت:باید شرایط را در جامعه بگونه‌ای فراهم کرد تا معلولین بتوانند به راحتی در جامعه حضور پیدا کنند و فرصت‌های اجتماعی باید به میزان برابر برای افراد برقرار شود و از تمام امکانات رفاهی و عمومی به اندازه سایر مردم برخوردار شوند.
وی عنوان کرد: باید باور کرد که معلولیت محدودیت نیست، و اگر این را باور کردید به راحتی می‌توانید به پاهای خویش تکیه کنید، زیرا وضعیت ظاهری یک فرد تعیین کننده میزان امتیاز بخشی به فرد نیست و این باور باعث می‌شود که معلولین از پتانسیل‌های درونی خویش استفاده کنند.
سلیقه تعداد معلولین قم را ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این ۲۲ هزار نفر افراد با معلولیت متوسط به بالا هستند که حدود چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم از بهزیستی خدمات می‌گیرند.
وی افزود: ۱۲۰۰ نفر نابینا و ۲ هزار و ۴۰ نفر ناشنوا و چهار هزار و ۶۸۷ نفر معلولیت جسمی حرکتی و چهار هزار نفر معلولین ذهنی و ۳۹۲ معلول نخاعی و هزار و ۵۵۰ نفر بیماران اعصاب و روان در قم داریم که از این میان افرادی که دچار مشکلات نخاعی هستند نیاز به حمایت بیشتری دارند.
رئیس شورای شهر قم که در این مراسم حضور داشت، ضمن تبریک  ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: مسئولین ما باید به جمله اینکه ما معلول و غیر معلول نداریم، بلکه یک شهروند داریم، برسند تا افراد مختلف با هرگونه شرایط جسمی و ذهنی در نظر گرفته شوند.
ولی الله بیاتی  با اشاره به اینکه باید فضاهای قدیمی برای افراد معلول مناسب سازی شود، افزود: در این راستا هماهنگی‌هایی با شهرداری انجام شده است تا صدور پایان کار ساختمان‌های عمومی منوط به مناسب سازی فضا جهت استفاده و عبور و مرور معلولین شود.
گفتنی است این مراسم با همکاری هئیت معلولین متوسلین به ائمه اطهار و با حضور بیش از 500 نفر از مددجویان بهزیستی و برنامه هایی از جمله مسابقه، سرود، مداحی، سخنرانی، اهدا جوایز و... برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com