کد خبر ۲۶۶۱۸ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
سلیقه خبر داد:

ارائه خدمات درمانی به ۸ هزار معتاد در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم از ارائه خدمات درمانی به ۸ هزار معتاد در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مرکز درمان اعتیاد در استان قم وجود دارد، گفت: ۲۳ مرکز سرپایی درمان اعتیاد تحت نظارت بهزیستی و دارای مجوز و فعال هستند که حدود هشت هزار معتاد به صورت سالانه، از این مراکز خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار معتاد در سطح استان قم شناسایی شده‌اند، گفت: ۷ کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز و ۲ مرکزvic مرکز کاهش آسیب در قم فعالیت می‌کنند که این کمپ‌ها و مراکز مجوزدار با حضور متخصصان درمان و پیشگیری اعتیاد و مشاوره‌های لازم توانسته‌اند در پیشبرد اهداف در درمان اعتیاد موفق باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: حدود ۴۰۰ نفر ماهانه در این کمپ‌ها بستری می‌شوند، که بسیاری از معتادان از شیوه ترک اعتیاد بدون دارو استفاده می‌کنند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته برای اشتغال ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی شده‌اند.

سلیقه ادامه داد: همچنین برای ۴۵ نفر از بهبود یافتگان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است که همه آنها موفق به کسب گواهینامه مهارت شده و وارد بازار کار شدند.

وی گفت: بهزیستی برای حمایت از بهبودیافتگان در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال زایی آمادگی لازم را دارد و  بهبود یافتگان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com