کد خبر ۲۶۸۷۲ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
از امروز در وزن پنجم صورت می‌گیرد

آغاز آماده‌سازی تکواندوکار قم در راه کسب سهمیه المپیک 2016

تکواندوکار سرشناس استان قم از امروز دور جدید تمرینات خود را در کنار سایر ملی‌پوشان کشورمان برای حضور در مرحله انتخابی المپیک 2016 برزیل از سر می‌گیرد.

به گزارش قم نا ، تمرینات تیم ملی تکواندو رده سنی بزرگسالان کشورمان در حالی از امروز پیگیری می‌شود که ملی‌پوشان بعد از کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی مسابقات جهانی 2015 اکنون ماموریتی مهمتر یعنی کسب سهمیه المپیک آینده را بر دوش خود دارند.

تیم ملی تکواندو با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای جهانی انتظارات را از خود بالا برده و حالا تمامی علاقه‌مندان به ورزش منتظر کسب بیشترین سهمیه توسط ملی پوشان کشورمان برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال 2016 یعنی المپیک ریودوژانیرو برزیل هستند.

در تمرینات تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان یکی از چهره‌های سرشناس و مطرح تکواندو استان قم یعنی سیدمحمد رفیعی نیز حضور دارد و این تکواندوکار در حالی از امروز در دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو حضور می‌یابد که در وزن پنجم تیم ملی حضور دارد.

دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندوی کشورمان از امروز به میزبانی مرکز جهانی تکواندو آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی و فدراسیون تکواندو، این تیم خود را برای حضور در انتخابی‌های آتی مسابقات المپیک 2016 آماده خواهد کرد.

این در حالی است که تیم ملی تکواندوی کشورمان در بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد و حالا پس از چند روز استراحت دور جدید تمرینات خود را در مرکز جهانی تکواندو آغاز می‌کند تا با قدرت بیشتری امتیازات لازم برای کسب مجوز حضور در المپیک را به دست بیاورد.

با تصمیم بی‍ژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی بزرگسالان کشورمان، محمد کاظمی، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد ذوالقدری، مسعود حجی‌زواره، سیدمحمد رفیعی، مهرداد نورمحمدی، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی، مرتضی شیری و سجاد مردانی، تکواندوکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در انتخابی‌های آتی المپیک هستند.

در شرایطی که سیدمحمد رفیعی نماینده تکواندو استان قم محسوب می‌شود، نفراتی همچون آرمین هادی پور، سروش احمدی، علی پاکدین و امید عمیدی نیز پس از پایان اردوهای تیم ملی تکواندو دانشجویان به جمع ملی پوشان کشورمان ملحق خواهند شد.

در شرایطی که هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو قرار دارد، قهرمان اسبق تکواندو جهان یعنی مهدی بی باک و مهرداد یوسفی مربیان این تیم محسوب می‌شوند و هوگوپوشان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

سیدمحمد رفیعی با سابقه کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی مسابقات جهانی تکواندو نوجوانان در سال 2006، در رقابت‌های بین المللی هلند که اسفند ماه سال گذشته به انجام رسید توانست مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاورد و بدین ترتیب یکی از شانس‌های رفتن به المپیک باشد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com