کد خبر ۳۲۱۴۱ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
رئیس هیئت تیراندازی استان قم خبر داد

دعوت بانوی تیرانداز قم برای حضور در انتخابی المپیک 2016

رئیس هیئت تیراندازی استان قم از دعوت بانوی تیرانداز قم به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین مهره‌ساز اظهار کرد: این مایه مباهات جامعه ورزش قم به ویژه خانواده رشته تیراندازی است که دارای ورزشکاری است که در آستانه مهمترین رویداد ورزشی سال 2016 جهان یعنی المپیک دارای شانس کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها است.

وی ادامه داد: توجه بسیار خوبی که در این سال‌ها به رشد و توسعه تیراندازی قم از رده‌های سنی پایه صورت گرفت در نهایت با درخشش تیرانداز مستعد و آینده‌داری همچون سیده‌رویا صبح‌خیز دختر نوجوان تیراندازی قم در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و همچنین رقابت‌های آسیایی همراه بود.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم اضافه کرد: سیده‌رویا صبح‌خیز تیرانداز بسیار خوب و آینده‌داری است که با نشان دادن نبوغ و استعداد بالای خود و همچنین با برخورداری از حمایت خانواده توانست به تیم ملی تیراندازی دختران نوجوان ایران راه‌یافته و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند.

وی با بیان اینکه اکنون این بانوی تیرانداز قم شانس کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را دارد، عنوان کرد: سیده‌رویا صبح‌خیز نوجوان شایسته تیراندازی قم برای کسب سهمیه المپیک ریو عازم مسابقات قهرمانی آسیا در کشور کویت خواهد شد.

مهره‌ساز بیان کرد: با مشخص شدن ترکیب نهایی تیم ملی تیراندازی کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیا در کشور کویت که در حکم آخرین مرحله انتخابی و کسب سهمیه المپیک ریو محسوب می‌شود، نام بانوی شایسته تیراندازی قم یعنی سیده‌رویا صبح‌خیز نیز به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: صبح‌خیز که در مهرماه امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کشور هند عضو تیم ملی کشورمان بود و موفق شد به عنوان نائب قهرمانی دست پیداکند در کنار 835 ورزشکار از 32 کشور آسیایی برای کسب سهمیه المپیک ریو که در این دوره از مسابقات توزیع خواهد شد به رقابت خواهد پرداخت.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم بیان کرد: مسابقات تیراندازی جوانان و بزرگسالان قهرمانی آسیا در حالی در دو بخش بانوان و آقایان تا بیستم آبان ماه به میزبانی کشور کویت برگزار خواهد شد که بر اساس اعلام فدراسیون تیراندازی کشورمان  35 سهمیه المپیک در آن توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دو سهمیه کسب شده توسط الهه احمدی و نجمه خدمتی، تیم کشورمان شانس خود را برای تصاحب 33 سهمیه دیگر می‌آزماید، بر همین اساس در این مسابقات هر کشور در هر رشته بیش از دو سهمیه نمی‌تواند کسب کند، ضمن اینکه کشورمان در رشته رپید فایر مردان و اسکیت بانوان نماینده‌ای ندارد.

مهره‌ساز بیان کرد: امیدوار هستیم که تمام تیراندازان کشورمان از این دوره از رقابت‌ها با دست پر به کشورمان بازگردند و صبح‌خیز که در مسابقات نوجوانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت، بتواند در این جام نیز با عملکرد خوب خود مدال کسب کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com