کد خبر ۲۸۶۹۱ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
در صورت کسب مدال از مسابقات بین‌المللی کره‌جنوبی انجام می‌شود

افزایش شانس تکواندوکار قم برای صعود به مسابقات المپیک 2016

تکواندوکار قم در صورت کسب مدال از مسابقات بین‌المللی کره جنوبی شانس خود را برای حضور در مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل افزایش می‌دهد.

به گزارش قم نا ، نحوه صعود به رقابت‌های المپیک در رشته‌های انفرادی چیزی شبیه به رشته‌های تیمی است اما تفاوت در این است که در رشته‌های انفرادی ورزشکاران باید در مسابقات معتبری که از سوی فدراسیون جهانی در نظر گرفته می‌شود، برای کسب امتیازات ورود به المپیک تلاش کنند.

در واقع ورزشکاران رشته‌های انفرادی تا زمان بازی‌های المپیک باید در رقابت‌های قاره‌ای، جهانی و همچنین مسابقات بین‌المللی پیش‌بینی شده توسط فدراسیون جهانی حضور پیدا کنند تا بخت خود را برای حضور در مهمترین رویداد ورزش جهان در سال 2016 افزایش بدهند.

یکی از ورزشکاران رشته‌های انفرادی از استان قم که دارای شانس و بخت بالایی برای حضور در المپیک 2016 برزیل محسوب می‌شود، سید محمد رفیعی در رشته تکواندو است که اکنون تنها نماینده قم در اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی کره جنوبی نیز محسوب می‌شود.

رفیعی دارنده تنها مدال طلای تاریخ تکواندو قم از مسابقات جهانی این رشته است و در سال 2006 با درخشش در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کشور کره جنوبی توانست با شکست حریفان خود به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

تکواندوکار مطرح و با سابقه استان قم البته در کارنامه افتخارات خود سابقه کسب مدا‌ل‌های رنگارنگ از مسابقات بین‌المللی متعدد و همچنین کسب مدال طلا از رقابت‌های قهرمانی تکواندو دانشجویان آسیا در سال 2010 را نیز دارد اما می‌خواهد به المپیک نیز صعود کند.

رفیعی اکنون به عنوان تکواندوکار وزن پنجم همراه با دیگر اعضای تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان در مسابقات بین‌المللی کره جنوبی حضور دارد.

در شرایطی که تیم ملی تکواندوی کشورمان با 11 تکواندوکار رو در روی رقبای خود قرار می‌گیرد، علیرضا نصرآزادانی و سیدمحمد رفیعی نمایندگان وزن منهای 74 کیلوگرم کشورمان نیز در روز پنجم بر روی شیاپچانگ خواهند رفت تا بخت خود را برای کسب مدال بیازمایند.

این در حالی است که هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان بر عهده بیژن مقان‌لو قرار دارد و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی نیز مربیان تیم ملی ایران هستند، ضمن اینکه غلامحسن ذوالقدری رئیس سازمان تیم‌های ملی به عنوان سرپرست و سعید مطوری‌نژاد به عنوان پزشک در کنار تیم ملی ایران حضور دارند.

تورنمنت آزاد تکواندو در کشور کره جنوبی دارای امتیاز G2 است و دارندگان مدال طلای این دوره از رقابت‌ها 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز در راستای افزایش جایگاه المپیکی خود برای کسب سهمیه حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل کسب خواهند کرد.

سید محمد رفیعی تکواندوکار استان قم پیش از این در مسابقات بین‌المللی تکواندو در کشور هلند موفق به کسب مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی شده است و اکنون در بین مدعیان کسب سهمیه المپیک در وزن پنجم در بین 100 نفر برتر جای دارد اما باید از این رقابت‌ها حتما مدال بگیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com