کد خبر ۲۶۹۴۸ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

فرهنگ انتظار باید در ۲ بعد فردی و اجتماعی نهادینه شود‌

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسی می‌تواند ادعای انتظار داشته باشد که خود را باارزش و آرمان‌های اسلامی منطبق سازد و این ارزش‌ها را در درون خود و جامعه نهادینه سازد.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان از زمان پیامبر اسلام (ص) یکی از شب‌های باارزش دانسته شده است، اظهار داشت: احیاء این شب بعد از شب‌های قدر، ‌با فضیلت‌ترین شب‌های سال است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه روز نیمه شعبان نویددهنده آینده بشریت است، خاطرنشان کرد:  نیمه شعبان روز آمال و آرزوهای بشریت از جهت سعادت دنیا و آخرت است که به دست آن حضرات محقق می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه در روایات آمده ‌همه ظالمان و مستبدان تاریخ، محکوم حکومت جهانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: به دست مبارک آن حضرت فرهنگ اسلام که فرهنگ سعادت دنیا و آخرت است در جهان پیاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده انتظارفرج از برترین اعمال امت اسلام است، گفت: انتظار عملی است که امت اسلامی باید برای چنین روزی آمادگی‌هایی را در خود ایجاد کند.

رجبی با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار فرهنگ آماده شدن برای حاکمیت عدالت و حاکمیت تمام ارزش‌ها است، گفت: کسی می‌تواند ادعای انتظار داشته باشد  که خودش را باارزش و آرمان‌های اسلامی منطبق سازد و این ارزش‌ها را در درون خودش نهادینه و در  اندیشه خود قرار دهد و تثبیت کند و در عمل خود در  ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جلوه‌گر سازد. 

وی با اشاره به اینکه منتظر باید با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارد به آنچه می‌تواند عمل کند، خاطرنشان کرد: حکومت امام زمان (عج) تربیت نسل و جامعه‌ای را می‌طلبد که از جهت شکوفایی اقتصادی، فر هنگی و اجتماعی هماهنگ و هم سوء با حکومت جهانی باشد و اگر شرایط آن محیا نیست که چنین چیزی را محقق کند حداقل آمادگی‌اش را در حد توان برای خود ایجاد کرده باشد.

وی افزود: هر کس که در راه فرهنگ انتظار قدمی برمی‌دارد منتظر واقعی است ولی کسی که هیچ تلاشی نمی‌کند را نمی‌توان منتظر دانست همان‌طور که کسی که تنها ادعای ایمان می‌کند و صرفاً با زبان ایمانش را نشان دهد حق مسلمانی را ادا نکرده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com