کد خبر ۲۷۰۳۵ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
بیاتی در مراسم معارفه شهردار جدید قم:

اولویت‌های کاری شهردار جدید قم مشخص شد

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: با ظرفیت های موجود در قم باید همه به نحو احسن به شهردار جدید کمک کنند تا کارها به خوبی به پیش برود؛ جذب سرمایه گذار، کوتاه کردن فرایندها، حفظ باغات قم و گسترش فضای سبز و مسائل خدماتی از موارد مد نظر شهرداری است.

به گزارش قم نا ، ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم عصر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید قم که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فرایند انتخاب شهردار قم گفت: در پایان سال گذشته به دلیل بیماری آقای دلبری با استعفای وی موافقت شد.

وی افزود: بلافاصله کمیته ای برای انتخاب شهردار جدید تشکیل شد، در این روند گزینه نخست شورای شهر آقای سقائیان نژاد بود که با ایشان وارد مذاکره برای قبول شهرداری قم شدیم اما آقای سقائیان نژاد شورای شهر را متقاعد کرد که این سمت را نپذیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که آقای باقری گزینه بعدی شورای شهر بود، اظهار داشت: آقای باقری از سوی شورای شهر به سمت شهردار قم انتخاب شد اما در مسیر روند حکم وی از سوی وزارت کشور مشکلی پدید آمد و انصراف داد.

وی ادامه داد: بعد از انصراف آقای باقری، دوباره بر آن شدیم که با آقای سقائیان نژاد مذاکره کنیم، بعد از مذاکره آقای سقائیان نژاد برنامه خود را ارائه کرد؛ پس از ارائه برنامه، ایشان با 19 رأی از 20 رأی به عنوان شهردار قم انتخاب شد که اتفاقی بی نظیر در کشور است.

بیاتی با بیان این که امیدواریم با همکاری مسؤولان شهری و استانی شاهد پیشرفت بیشتر قم باشیم، ابراز داشت: توجه به مسائل فرهنگی و معنوی، توجه به خانواده های شهدا و توجه به عمران و آبادی شهر قم سبب کسب رضایت مراجع، علما و مردم شده است.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها در زمینه بدهی های شهرداری قم عنوان کرد: بدهی بانکی شهرداری قم 1150 میلیارد است که این بدهی ها با مجوز شورا صورت گرفته است، 900 میلیارد از این بدهی مربوط به اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز 4 و 5 بلوار عمار یاسر است؛ اگر جایی سخن از بدهی شهرداری مطرح می شود باید بگویند که این مقدار بدهی 6 برابر ارزش افزوده داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با ظرفیت های موجود در قم باید همه به نحو احسن به شهردار جدید کمک کنند تا کارها به خوبی به پیش برود؛ جذب سرمایه گذار، کوتاه کردن فرایندها، حفظ باغات قم و گسترش فضای سبز و مسائل خدماتی از موارد مد نظر شهرداری است، قم باید پاسخگوی زائران باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com