کد خبر ۲۷۰۶۱ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
طی هفته جاری در قم؛

فرش دستباف ابریشم با نخ تولید ایران رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از رونمایی فرش بافته شده از نخ تولیدی ایرانی در هفته جاری خبرداد و گفت: تولید فرش دستباف ابریشم با نخ تولید داخلی حرکتی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش قم نا به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیرهوشنگ طیبی نژاد برنامه توسعه خوشه کسب وکار فرش دستباف را از مهمترین اقدامات احیای این صنعت دانست و اظهار داشت: حدود ۳ سال است که توسعه خوشه فرش دستباف قم اجرایی شده و در این مدت توسعه مناسبی داشته است.

وی ضمن یادآوری اینکه در سال ۹۳ جایزه  گره طلایی به پیشکسوتان این صنعت در قم اهدا شد، گفت: امیدواریم این روند مشوقی برای تولید کنندگان فرش دستباف در استان باشد.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در بخش دیگری از سخنان خود مواد اولیه فرش ابریشم قم که در جهان دارای شهرت است را وارداتی دانست و افزود: در گذشته این گونه بیان می‌شد که نخ ابریشم تولید داخل از کیفیت مطلوبی برای تولید فرش برخوردار نیست لذا این موضوع به صورت یک موضوع تحقیقاتی و کاربردی در دستور کار خوشه کسب و کار فرش دستباف استان قم قرارگرفت.

وی در ادامه از رونمایی فرش بافته شده از نخ تولیدی داخلی در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: تاچند روز آینده از فرش دستباف ابریشمی رونمایی خواهد شد که از نخ ابریشم تولید داخل بافته شده است.  

طیبی نژاد ادامه داد: درصورت تحقق برنامه‌های خوشه کسب و کار فرش دستباف قم می‌توان به کاهش هزینه تمام شده این محصول و همچنین رونق صنعت نوغانداری کشور امید داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com