کد خبر ۲۷۲۸۴ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم اعلام کرد

فعالیت و اشتغال ۲۵ هزار نفر در صنعت فرش دستباف قم

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد تولیدکننده و ۴۰۰ واحد پشتیبانی در سطح استان در حال فعالیت هستند و ۲۵ هزار نفر شاغل در استان در زمینه فرش دستباف داریم.

به گزارش قم نا ، امیر هوشنگ طیبی نژاد در مراسم رونمایی از فرش تمام ابریشم ایرانی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 واحد تولیدکننده و 400 واحد پشتیبانی در سطح استان قم در حال فعالیت هستند و 25 هزار نفر شاغل در استان درزمینهٔ فرش دستباف داریم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اهمیت ویژه خوشه فرش در استان قم افزود: در حال حاضر استفاده از نخ‌های وارداتی چینی زیاد شده است و باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی استفاده از نخ ابریشم ایرانی ترویج یابد.

طیبی نژاد تصریح کرد: باید با رویکرد درون‌نگری تولیدات داخلی را مدنظر قرار دهیم و برای صنعت از یاد رفته فرش اشتغال‌زایی کنیم.

وی بابیان اینکه باید قیمت نخ ابریشم ایرانی نسبت به نخ‌های وارداتی کاهش یابد، گفت: امید است در راستای رشد اقتصادی کشور و برون‌رفت از رکود شاهد روزهای بهتری در صنعت فرش دستباف باشیم.

منبع :تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com