کد خبر ۲۷۰۶۲ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹
استانداردهای دوگانه وزارت کشور در بررسی صلاحیت شهرداران کلانشهر ها

از بررسی دو ماهه وزرات کشور تا بررسی یک روزه !

پس از چندین ماه بلاتکلیفی در تعیین شهردار قم , بالاخره دکتر سقاییان نژاد به عنوان شهردارقم انتخاب و معارفه گردید،انتخاب آقای سقاییان نژاد پایان خوشی بود بر بیش از سه ماه بلاتکلیفی در مدیریت شهری قم که پس از استعفای آقای مهندس دلبری با چالش هایی روبرو بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) پس از چندین ماه بلاتکلیفی در تعیین شهردار قم , بالاخره دکتر سقاییان نژاد به عنوان شهردارقم انتخاب و معارفه گردید،انتخاب آقای سقاییان نژاد پایان خوشی بود بر بیش از سه ماه بلاتکلیفی در مدیریت شهری قم که پس از استعفای آقای مهندس دلبری با چالش هایی روبرو بود.

سقاییان نژاد که بیش از ١٢ سال شهردار کلانشهر اصفهان بود , در ١٣ خرداد مصادف با نیمه شعبان با ١٩ رأی از سوی شورای شهر به عنوان شهردارقم انتخاب گردید و در ١۵ خرداد پس از تأیید صلاحیت از سوی وزارت کشور معارفه شد.

اما تأیید ٢۴ ساعته حکم سقاییان نژاد آن هم در روز تعطیل سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) سبب ایجاد پرسش هایی در ذهن صاحب نظران گردید ، یکی از پرسش هایی که مطرح میشود این است که چگونه برای بررسی صلاحیت و استعلامات لازم از مراکز ذی صلاح برای برخی چون حسین باقری منتخب قبلی شورای شهر ، بیش از مهلت قانونی ١٠ روزه زمان برد و همچنین برای دیگر شهرداران همچون شهردار ایلام که نزدیک به دو ماه به طول انجامید، اما برای مهندس سقاییان نژاد, یک روزه و آن هم در روز تعطیل انجام شد.
لازم به ذکر است بررسی صلاحیت شهرداران کلانشهر ها و انجام استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح از زمانی آغاز می شود که نامه در دبیرخانه وزارت کشور ثبت شود و بر اساس آنچه که وزیر کشور در حاشیه همایش استانداران در رابطه با طولانی شدن روند احراز صلاحیت حسین باقری بیان کردند ، احراز صلاحیت و استعلام سوابق از دستگاه های ذی صلاح نیازمند به زمان است.
این رفتار دوگانه وزارت کشور در بررسی ها و احراز صلاحیت ، این گمان را در ذهن تقویت می کند که حمایت جریان سیاسی خاص از شهردار جدید قم هر غیر ممکنی را ممکن می سازد.
شایان ذکر است که این پایگاه خبری انتخاب دکتر سقاییان نژاد را به عنوان شهرداری قم ، فرصتی مناسب در جهت  پیشرفت و ارتقاء سطح خدمات شهری این استان دانسته و برای شهردار محترم آرزوی توفیق در خدمت رسانی به شهر کریمه اهل بیت را از درگاه خداوند متعال خواستار است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
مسعود ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۳

آقا لطفا يه سوزن به خودتون يه جوالدوز به ديگران
شما بعداز اين همه معارفه ، مهندس رابه جاي دكتر استفاده مي كنيد و انتظار از بقيه داريد!!!!

پاسخ
1
مهدی ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

سلام
صحبت به جایی است، اما این نکته رو هم در نظر داشته باشید که آقای باقری سابقه شهرداری کلانشهری با درجه 12 رو نداشته و بر اساس قانون باید استعلامات مربوطه از مراجع ذیصلاح انجام می شده، اما دکتر سقائیان 12 سال شهردار کلانشهر اصفهان بوده و موضوع استیضاح ایشون هم چیزی نبوده که موجب صلب شرایط شهردار شدنشون در کلانشهرها بشه و وقفه ای هم میان مسئولیت قبلی و جدید نیفتاده؛
فلذا نیازی به استعلامات نبوده
اما این سرعت عمل در صدور حکم با در نظر گرفتن تمام شرایط و تعطیلات قابل تأمل است!

پاسخ