کد خبر ۲۷۰۷۵ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶

آیت الله علوی گرگانی ارتحال آیت الله آصفی را تسلیت گفت

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله محمد مهدی آصفی، نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف را تسلیت گفت.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی، فقیه گرامی و متکلم زحمتکش حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدمهدی آصفی(ره) موجب حزن و اندوه اینجانب شد.

پیام ادامه یافته است: این عالم بزرگوار در کنار تلاش فراوان در راه احیای مکتب امام صادق(ع) و تالیف کتب پربار و متعدد نسبت به مسائل روز و انقلاب ملتهای مستضعف نیز بی توجه نبوده و در راه حمایت از مستضعفین و قیامهای مردمی عراق و بحرین و همچنین خدمت به نظام و رهبری معظم کوشا بودند.

آیت الله علوی گرگانی در این پیام، این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت مقدس امام زمان(ع) و سپس به حوزه علمیه نجف و مراجع عظام این حوزه با قدمت تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند خواستار شده است.

آیت الله محمدمهدی آصفی در سال 1316 هجری شمسی در یک خانواده روحانی در نجف اشرف متولد شد؛ پدر وی مرحوم آیت الله شیخ علی محمد آصفی بروجردی(ره) از علما و فقهای نجف بود؛ وی از بارزترین شاگردان علامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر بود و تالیفات فراوانی در علوم اسلامی و در دفاع از مقدسات و مصالح اسلامی از خود به جای گذاشت و شاگردان بسیاری پرورد.

آیت الله آصفی مدتی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود و در سال های اخیر نیز در نجف اشرف مستقر شد و مدرسه علمیه ای بنا نهاد و ضمن نمایندگی مقام معظم رهبری، مجمع اهل بیت(ع ) را در عراق راه اندازی کرد و منشاء خدمات بسیاری بود.

وی که مدت ها از بیماری سرطان رنج می برد، روز پنجشنبه 14 خردادماه جاری پس از ادای نماز صبح دعوت حق را لبیک گفت؛ پیکر این عالم ربانی روز جمعه 15 خردادماه در شهر مقدس قم تشییع شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com