کد خبر ۲۹۳۵۸ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

جلوی تعدی و خشونت به افراد غیرنظامی گرفته شود

یکی از مراجع تقلید گفت: سران کشورها برای جلوگیری از تعدی به افراد غیر نظامی در هنگام حادثه جلسه‌ای را تشکیل دهند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته بین‌الملل صلیب‌سرخ، با اشاره به اینکه بهترین کتاب‌های آسمانی در اسلام قرآن کریم‌ است، اظهار کرد: قرآن کریم توسط خداوند به وسیله پیامبر اکرم (ص) به مردم فرستاده شد.

وی افزود: خداوند تمام مسائل زندگی انسان‌ها را در قرآن کریم بیان کرده است، خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند که به انسان کرامتی داده است و انسان را از دیگر موجودات برتر دانسته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سوئیسی‌ها صلیب سرخ را تاسیس کردند، گفت: این افتخاری برای کشور سوئیس محسوب می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: کشورهای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران امیدواریم از این پس بتوانند با کشور سوئیس در زمینه صلیب سرخ همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت صلیب سرخ بسیار ارزنده است گفت: مناسب است پیش از وقوع حادثه به فکر حادثه بود و از همین رو بهتر است سران کشورها جلسه‌ای تشکیل دهند تا در هنگام حادثه، افراد غیر نظامی مورد تعدی قرار نگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جای تاسف است که کشورهای ابر قدرت که ادعای کمک به مستضعفین را دارند را در پشت صحنه برخلاف سخنانشان عمل می‌کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: بسیاری از کشورها امروز توانایی مقابله با دشمنان را ندارند و ضعیف هستند این در حالی است که ابر قدرت‌ها از کشور قوی حمایت می‌کند و هیچ حمایتی از کشورهای ضعیف ندارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com