کد خبر ۲۷۰۸۲ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم

فعالیت سامانه اوقات فراغت ورزش و جوانان در قم آغاز شد

سامانه اوقات فراغت سال 1394 استان قم صبح امروز در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش قم نا ، اهمیت موضوع اوقات فراغت هر ساله با پایان امتحانات پایان ترم تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار می‌گیرد و دستگاه‌های متولی این موضوع مهم اجتماعی اقدامات مورد نیاز برای استفاده صحیح نسل نوجوان و جوان جامعه از این ایام خاص را انجام می‌دهند.

اداره کل ورزش و جوانان استان قم متولی اوقات فراغت این نسل آینده‌ساز جامعه است که هر ساله با توجه به رسالتی که بر عهده دارد گام‌های موثری برای این منظور برمی‌دارد و از قضا عملکرد خوب و موفقی داشته و انتظار می‌رود که در سال 1394 نیز در این زمینه موفق عمل کند.

دسترسی به موقع به جوانان و خانواده‌ها به اطلاعات دوره‌های اوقات فراغت

با پیگیری‌های حسن عابدی مجدانه مدیرکل ورزش و جوانان استان قم که از تیرماه سال 1393 مسئولیت مدیرکلی این دستگاه‌ را بر عهده گرفته است، با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم از سامانه اوقات فراغت ورزش و جوانان قم رونمایی شد.

سامانه اوقات فراغت استان قم در فضای مجازی به آدرس الکترونیکی www.qomfaraghat.ir در دسترس کاربران قرار دارد و اطلاع‌رسانی به موقع، صحیح و فراگیر به جوانان و خانواده‌ها و امکان دسترسی آسان به اطلاعات دوره‌های اوقات فراغت در استان قم را می‌توان از جمله اهداف مهم راه اندازی این سامانه عنوان کرد.
با جدیت برای پرکردن صحیح اوقات فراغت جوانان تلاش کنیم

همچنین این سامانه اطلاعات دسته‌بندی شده‌ای را در اختیار قرار می دهد که در برنامه‌ریزی ستاد اوقات فراغت استان قم نیز می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند. ضمن اینکه دسته‌بندی اطلاعات، پراکندگی برنامه‌ها در نقاط مختلف شهر، تعداد برنامه‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که می‌تواند به برنامه‌ریزی منسجم برای اوقات فراغت استان قم کمک کند.

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم در این مراسم نسبت به برنامه‌ریزی ویژه برای بهینه‌سازی و بهره‌برداری مطلوب و هدفمند از ایام اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان در استان قم تاکید کرد و افزود: پس از تکمیل اطلاعات، برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌ها در هفته نخست تیر ماه به جوانان و خانواده‌ها معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز با تقدیر از پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد: برنامه‌های سال جاری باید با سال‌های قبل متفاوت باشد و همگی با قصد قربت و با نیت حفظ جوانان در مسیر الگوگیری از اهل‌بیت (ع) و با جدیت برای پرکردن صحیح اوقات فراغت جوانان تلاش کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت الزام‌آور بودن ورود اطلاعات توسط دستگاه‌ها در این سامانه تاکید کرد و افزود: در سال 94 آماری که دستگاه‌ها در این سامانه وارد می‌کنند قابل قبول است، بنابراین دستگاه های استانی باید نسبت به ثبت آمار مرتبط با اوقات فراغت در این سامانه کوشا و پیگیر باشند زیرا گزارش این سامانه به عنوان عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اوقات فراغت لحاظ خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com