کد خبر ۲۷۱۰۰ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸

اخذ مجوز کسب برای مددجویان بهزیستی قم با 80 درصد تخفیف ارائه می شود

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی قم گفت: معلولان و مددجویان علاقه مند به فعالیت در حوزه صنفی از تخفیف 80 درصدی در هزینه جواز کسب برخوردار خواهند شد.

به گزارش قم نا از روابط عمومی بهزیستی قم، محمد علی مقدم خواه با اعلام این خبر اظهار داشت: مددجویانی که متقاضی تسهیلات اشتغال هستند، در صورتی که نیاز به مجوز شغلی از مجمع امور صنفی داشته باشند، طبق توافقی که با مجمع امور صنفی و شورای شهر صورت گرفته، از تخفیف 80 درصدی هزینه های مربوطه در راستای کسب جواز برخوردار خواهند شد که این خدمت بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اتاق اصناف استان، به مددجویان زیر پوشش این نهاد ارایه خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی به تشخیص مددکاران و کارشناسان حوزه اشتغال دارای مشکلات مالی زیاد باشند و نتوانند سهم خود را در این زمینه پرداخت کنند، بعد از تایید کارشناس مربوطه، ارائه مجوز برای آنها بصورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: در سال گذشته 75 نفر از معافیت برخوردار شدند که خود نشان دهنده شور و اشتیاق مددجویان برای ورود به عرصه کار می باشد.

مقدم خواه در ادامه گفت: استقبال از این تخفیف ها و دریافت تسهیلات بسیار خوب بوده، به طوری که ما برای معلولان و مددجویان در واحدهای مسکن مهر، جهت صدور پروانه ساخت و هزینه های انشعابات آب و برق و گاز توانسته ایم تخفیفات ویژه ای را برای آنها منظور کنیم.

وی همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان گفت: مددجویانی که آماده سازی شغلی برایشان انجام شده و در حال حاضر بیکار هستند و دارای مجوزات لازم جهت راه اندازی شغل می باشند، ما آماده هستیم تا به روز، تسهیلات کم بهره را با همکاری بانکهای عامل در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند جهت امرار معاش زندگی و ازدواجشان امنیت شغلی را فراهم آورند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com