کد خبر ۲۸۰۲۶ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
معاون مشارکتهای بهزیستی قم:

ایجاد موسسه کاریابی ویژه مددجویان بهزیستی

معاون مشارکتهای بهزیستی قم گفت: درسالجاری و در حمایت از سیاستهای اشتغالزائی مددجویان، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موسسه کاریابی ویژه مددجویان تاسیس می شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، سعید زرین اقبال با اعلام این خبر افزود: در میان جامعه هدف بهزیستی افرادی هستند که علیرغم توانائی های بالقوه ای که دارند، به دلیل فرهنگ جامعه و موانع و مشکلات استخدام و اشتغال در کشور، هنوز نتوانسته اند به جایگاه مطلوب خود در اشتغال و مشارکت اجتماعی مورد نظر دست یابند که در همین راستا، ما بنا داریم از طریق ایجاد موسسه کاریابی، ویژه مددجویان و تسهیلات بانکی مشکلات جامعه هدف بهزیستی را جهت اشتغال به حداقل ممکن برسانیم.
وی افزود: ما بنا داریم با ایجاد مکانی مناسب سازی شده که معلولین بتوانند به راحتی تردد نمایند و با هدف ایجاد اشتغال موسسه کاریابی را راه اندازی نماییم و اولویت اول ما در این موسسه به کارگیری کارشناسان و مددکاران خبره جهت همکاری و همیاری با جامعه هدفمان در ایجاد شغل مناسب می باشد.
زرین اقبال ادامه داد: ابلاغیه اعتبارات خود اشتغالی و کارفرمایی مددجویان بهزیستی صادر گردیده که این تسهیلات، در قالب وام خود اشتغالی جهت کسب و کار خرد، به کارفرمایان به ازاء ایجاد هرشغل و بر اساس طرح های ارائه شده 150 تا 200 میلیون ریال پرداخت خواهد شد تا بتوانند شغلی پایدار را ایجاد نمایند.
وی در ادامه از میزان وام پرداختی به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 93 مبلغ تسهیلات پرداختی به مددجویان بهزیستی27 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده که به 277 مددجو پرداخت شده است.
وی درخصوص پرداخت بیمه سهم کارفرما و خویش فرما نیز افزود: کارفرمایانی که افراد تحت پوشش سازمان را بکار گرفته و حق بیمه آنان را به صورت کامل پرداخت نمایند 23 درصد حق بیمه از سوی سازمان بهزیستی به صورت سه ماه یک بار پرداخت می گردد و مددجویانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، به صورت خویش فرما باشند نیز می توانند سهم پرداختی خود را از طریق ساز مان بهزیستی دریافت نمایند.
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی با توجه به قرارگرفتن در ماه پر خیر و برکت رمضان و سفارش دین مبین اسلام به انجام عمل خیر در این ماه و با توجه به مشکلات مالی برخی از مددجویان، از افراد خیر و نیکوکاری که تمایل دارند به خانواده های بی بضاعت کمک نمایند، دعوت به عمل آورد که از طریق واریز مبلغ مورد نظر به شماره حساب جام بانک ملت به شماره2345340874 و حساب بانک مهر ایران به شماره55000000 و شماره کارت6063731011901148 ویا تماس با 09195889199 یا 37765755 ما را در این امر خداپسندانه یاری نمایند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com