کد خبر ۲۷۱۲۳ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
سخنگوی ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم خبر داد؛

حرم حضرت معصومه میزبان اولین شهدای مدافع حرم است

عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم با بیان این‌که ۵۶ شهید مدافع حرم در بهشت معصومه قم به خاک سپرده‌شده‌اند، گفت: ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اولین یادواره شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) را در روز پنج‌شنبه 21 خردادماه 94 در محل حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبر قم (قم نا) ، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، سخنگوی ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم، قبل از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که اخیراً دشمنان اسلام، حرم اهل‌بیت(ع) را در سوریه و سامرا مورد هتک حرمت قرار داده‌اند، عنوان کرد: در چنین زمان‌حساسی جمعی از دلدادگان و رزمندگان در این عرصه به دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) می‌پردازند که برخی از آنان به شهادت می‌رسند.

عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم با اشاره بنه این‌که مدتی است که شهادت شهدای مدافع حرم در هاله‌ای از غربت مانده است، گفت: امروز حتی شهدای افغانستان و پاکستان را نمی‌توان در کشورهای خودشان به دلیل فضای حاکم بر رویه سیاسی و امنیتی آن در وطن خودشان تشییع کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اخیراً مقام معظم رهبری دیداری با خانواده‌های شهدای مدافع حرم داشته‌اند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود تصریح کردند که شهدای مدافع حرم باید مانند شهدای دفاع مقدس موردتکریم قرار بگیرند.

وی افزود: اخیراً ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) با همکاری حوزه علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک حرکت مردمی تشکیل‌شده است و تاکنون برنامه‌های اجرا و در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سخنگوی ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم با بیان این‌که ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اولین گام عملی خود را برای غربت زدایی از این شهدا را در هفته جاری برمی‌دارد، گفت: این ستاد با همکاری آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اولین یادواره شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) را در روز پنج‌شنبه 21 خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که 56 شهید مدافع حرم در قبرستان بهشت معصومه قم به خاک سپرده‌شده‌اند، گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز از برنامه‌های در اولویت این ستاد خواهد بود که نتایج آن را به سمع و نظر مراجع عالی‌قدر خواهد رساند.

وی ادامه داد: اخیراً مراسم تشییع شهیدی از شهدای مدافع حرم توسط ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم، از مسجد امام تا حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفت که مراسم باشکوهی برگزارشده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com