کد خبر ۲۶۴۶۷ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا از برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: این یادواره در خرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت تکریم مقام شامخ شهدا بیان کرد: در خصوص تکریم شهدای مدافع حرم شاهد مظلومیت هستیم و از مقام شامخ این شهدا آنگونه که باید تجلیل نمی‌شود.
وی گفت: بیشتر مدافعان حرم رزمندگان کشورهای عربستان و پاکستان هستند و در این حالی است که مراسم تشییع و تکریم آنها با مظلومیت همراه است.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به برگزاری مراسم‌های تشییع و تدفین شهدای مدافع حرم بیان کرد: باید این فعالیت‌ها و مراسم‌ها با شکوه بیشتری برگزار شد تا وظیفه خود را به این شهدا ادا کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌ای برای دفن شهدای مدافع حرم در قم مشخص شده است تصریح کرد: تاکنون 55 شهید مدافع حرم در این قطعه به خاک سپرده شده‌اند.

ماندگاری از تشکیل ستادی با هدف برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: شهدای مدافع حرم در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند بنا بر این از هر ملیتی هستند باید مقام آنها ارج نهاده شود.

وی همچنین به تکریم خانواده شهدای مدافع حرم اشاره کرد و یادآور شد: در خرداد ماه سال جاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و قطعا با برگزاری چنین مراسمی رضایت امام عصر(عج) جلب می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com