کد خبر ۲۷۱۹۷ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۶
نایب‌رئیس هیئت جودوی قم :

مربیان و ورزشکاران دفاع شخصی در قم سازماندهی می‌شوند

نایب‌رئیس هیئت جودوی استان قم با بیان اینکه فعالیت رشته دفاع شخصی تنها زیر نظر هیئت جودو مجاز و قانونی است، گفت: مربیان و ورزشکاران دفاع شخصی در قم سازماندهی می‌شوند.

به گزارش قم نا ، سیما شاهزاده حمزه اظهار داشت: بر اساس بخش‌نامه وزارت ورزش و جوانان بر اساس کمیسیون‌های کارشناسی مربوطه در حوزه ورزش‌های رزمی مقرر شد رشته دفاع شخصی زیر نظر فدراسیون و هیئت‌های جودوی سراسر کشور فعالیت کند.

وی افزود: پیش از این، دفاع شخصی به عنوان یکی از سبک‌های زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های رزمی محسوب می‌شد اما از این پس فعالیت رشته دفاع شخصی تنها زیر نظر هیئت جودو مجاز و قانونی است.

نایب‌رئیس هیئت جودوی استان قم گفت: مربیان و ورزشکاران دفاع شخصی که در گذشته در قم فعالیت کرده‌اند اعم از مربی و ورزشکار سازماندهی می‌شوند و کلیه برنامه‌های مسابقاتی و رسمی این ورزشکاران زیر نظر هیئت ووشوی قم اداره می‌شود.

شاهزاده حمزه بیان کرد: به همین منظور، نخستین دوره مربیگری دفاع شخصی بانوان قرار است زیر نظر هیئت جودو در قم برگزار شود و مربیان بانو که حداقل کمربند دان 2 رشته‌های رزمی را دارند می‌توانند در این دوره آموزش مربیگری حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: ورودی یک میلیون و دویست هزار ریالی و کارت بیمه فدراسیون پزشکی ورزشی از دیگر شرایط ثبت‌نام مربیان در این دوره است و قرار است این دوره مربیگری از 30 خرداد ماه در قم آغاز به‌کار کند.

نایب‌رئیس هیئت جودوی استان قم درباره وضعیت جودوی بانوان قم تصریح کرد: کمبود امکانات سخت‌افزاری کافی و عدم آشنایی مردم با رشته جودو یکی از عواملی است که سبب شده رشته جودو در میان بانوان قمی شناخته شده نباشد.

شاهزاده حمزه خاطرنشان کرد: برای حضور پرقدرت تیم‌های بانوان در مسابقات قهرمانی کشور به انجام برنامه‌های استعدادیابی و به‌روزرسانی دانش مربیگری در رشته جودو نیاز داریم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com