کد خبر ۲۷۲۵۴ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

حضور بانوان در استادیوم‌ها با پاسداری از نظام اسلامی مغایرت دارد

مرجع تقلید شیعیان گفت: حضور بانوان در استادیوم‌ها مخرب است و با پاسداری از نظام اسلامی مغایرت دارد و به نظام و سرمایه‌های آن لطمه می‌زند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با برخی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب، یگان امنیتی تهران و هوافضا سپاه با اشاره به اینکه هر چیزی در این دنیا هدفمند است، اظهار داشت: هدف خداوند از خلقت این جهان و تمام موجوداتش این نبوده است که تنها در این دنیا بخوریم و بخوابیم و سپس فانی شویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید به هدف منطقی خلقت تمام موجودات بی اندیشیم و آن را دریابیم، افزود: باید این را دریابیم که انگیزه خداوند از خلقت ما چه بوده است و چه تقاضایی از ما دارد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه امور دنیوی هم هدفمند و حساب‌شده هستند، تصریح کرد: هیچ کارخانه یا واحد صنعتی‌ نیست که از تولیدش هدفی نداشته باشد و قطعاً با برنامه قبلی و هدف تعیین‌شده به تولید می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه حتی در پس خلقت کوچک‌ترین و ریزترین موجود عالم هم هدف نهفته است، خاطرنشان کرد: اگر کار مخلوقات خداوند هدفمند است و با برنامه پیش می‌رود قطعاً این امر در پیشگاه خداوند که خالق است به‌طریق‌ اولی است و ما و سایر موجودات را بی‌هدف و عبث نیافریده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در ادبیات فارسی هم به هدفمندی خلقت بسیار اشاره‌شده است، تاکیدکرد: شعرای بزرگ فارسی بسیار به این موضوع اشاره‌کرده‌اند که ازجمله آن سعدی شیرازی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سعدی در بیت  «ابرو باد و مه و خورشید و فلک در کارند/ تا تو نانی به کف آری و به‌غفلت مخوری» هدفمندی نظام خلقت را نشان داده است، تصریح کرد: در قرآن هم آمد است که خداوند می‌فرماید من تمام موجودات را برای تو آفریدم و تو را برای خودم، اما بااین‌حال انسان فراموش‌کار است و از خالق خود یادی نمی‌کند و توجهی به خالق خود ندارد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه وفا باید دوطرفه باشد، گفت: بنده‌ای که انتظار وفا از خداوند خود دارد نباید تنها در مشکلات به یاد خدا بیفتد و بی‌وفایی پیشه کند و وفا باید از هر دو سر اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه‌ای از قرآن از بندگان خود گله می‌کند، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید من تمام امکانات را برای تو خلق کردم و تو من را فراموش کردی؛ و این باید مایه شرمساری و خجالت ما باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه بحث زرق‌وبرق دنیا جلوی چشم انسان را گرفته است، افزود: با توجه به شرایط فعلی دنیا و شرایطی که در یمن، عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر حاکم است ما باید شکر گذار باشیم که دست ولایت بالای سر نظام و مملکت ما است.

وی با اشاره به اینکه باید از نظام و سرمایه‌های آن حفظ و حراست کنیم، تأکید کرد: حرکاتی که بعضاً صورت می‌گیرد مثل بحث حضور بانوان در استادیوم‌ها مخرب هستند و به‌ نظام و سرمایه‌های آن لطمه می‌زند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com