کد خبر ۲۷۳۷۱ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲

بیستمین گردهمایی اساتید طرح ولایت در قم برگزار شد

بیستمین گردهمایی اساتید طرح ولایت روز شنبه با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان عرصه تعلیم و تربیت در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش قم نا ، مدیر آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در این گردهمایی، اظهار داشت: مهترین ویژگی طرح ولایت به تعبیر رهبر معظم انقلاب بنیان سازی فکری و اعتقادی در جوانان بر اساس اندیشه های ناب اسلامی است.

حجت الاسلام صفدر الهی راد با بیان اینکه طرح ولایت که از سال 74 همه ساله در ایام تابستان و اوقات فراغت برگزار شده، تنها به مباحث معرفتی و اعتقادی محدود نمی شود، افزود: غیر از آثار زیبای معرفتی آثار بسیار زیبای تربیتی و بصیرتی نیز جزء برکات طرح ولایت محسوب می شود و بدون شک در در راستای همین نظام فکری، فلسفی، عقلی و دینی آثار سیاسی، بصیرتی، اخلاقی و تربیتی نیز حاصل می شود که بررسی نتایج برگزاری این طرح این مساله را به خوبی روشن می کند.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور چاره ای جز بازگشت به اندیشه های بنیادین دینی وجود ندارد، افزود: با توجه به القا شبهات و هجمه های گسترده ای که از سوی روشنفکر ماب ها بویژه در دانشگاه های کشور علیه تفکر دینی و حوزه های مختلف معرفتی، هستی شناسی، انسان شناسی و فلسفه اخلاق صورت می گیرد و همچنین رسالت سنگینی که حوزه های علمیه در این زمینه بر عهده دارند، برگزاری طرح ولایت نقش مهمی در پاسخگویی به این القائات مطرح شده دارد.

الهی راد همچنین با بیان اینکه طرح ولایت دانشجویی دیگر طرح ولایت دانشجویی صرف نیست، افزود: این طرح در میان طلاب نیز در سال های اخیر رونق خوبی پیدا کرده و با توجه به آسیب های جدیدی که متوجه حوزه های علمیه است، برگزاری این طرح همانند دانشگاه ها برای حوزه ها نیز اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: با توجه به نگرانی هایی که در مدارس و فضاهای دانش آموزی در خصوص ترویج و بیان شبهات وجود دارد، برای این گروه سنی نیز سرفصل هایی با محوریت مباحث 6 گانه در نظر گرفته شده و کمیته ای نیز در حال تدوین این سطح از آموزش به عنوان سطح یک طرح ولایت است.

همچنین در پایان این مراسم از آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره)، به عنوان مبتکر اصلی طرح ولایت تجلیل شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com