کد خبر ۲۹۰۳۵ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
معاون آبفای روستایی قم :

مسئله آلودگی آب شرب روستاهای استان قم شایعه است

معاون ‌آب و فاضلاب روستایی استان قم با رد شایعات منتشر شده مبنی برآلودگی آب در برخی روستاها گفت: برخی از فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با ایجاد این شایعات به فروش محصولات خود می‌پردازند.

به گزارش قم نا ، محمد احمدی‌جبلی با رد شایعات منتشر شده مبنی برآلودگی آب در برخی روستاها اظهارداشت: مسئله سلامت یکی از مهمترین محورهای مورد توجه مسئولان است از همین رو دولت برای ارتقای سطح سلامت جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با تاکید بر اهمیت سلامت آب شرب شهروندان عنوان کرد: این شرکت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا مردم به‌ویژه روستائیان آب سالم و کاملاً بهداشتی در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه شایعات آلودگی آب دست مایه‌ای برای سودجویان شده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر استقبال از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی رشد چشمگیری داشته و این دستگاه‌ها جای خود را در آشپزخانه منازل باز کرده ‌استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نه‌تنها هیچ‌تأثیر مثبتی بر افزایش میزان سلامت آب شرب ندارد بلکه سبب از بین‌رفتن 90 تا 95 درصد از املاح مفید آب می‌شود.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با تاکید بر اهمیت مسئله اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: آب شربی که مشترکان شرکت‌های آب و فاضلاب از آن استفاده می‌کنند با انجام آزمایش‌های کیفیت میکروبی، انگلی و شیمیایی تحت کنترل و نظارت مستمر این شرکت‌ها و وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

احمدی جبلی با بیان اینکه برخی از فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با ایجاد این شایعات به فروش محصولات خود می‌پردازند، گفت: متأسفانه مشاهده شده است برخی از فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ضمن انتشار شایعات آلودگی آب با هدف فروش تجهیزات خود و یا اعلام نمایندگی از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب، اقدام به کلاهبرداری از مشترکان می‌کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com