کد خبر ۲۷۵۶۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
در هر 2 بخش کاتا و کومیته صورت گرفت

درخشش 4 مدال مسابقات پیشکسوتان کشور بر سینه کاراته‌کاهای قم

کاراته‌کاهای استان قم با حضور موفق در مسابقات کاراته پیشکسوتان کشور به 4 مدال ارزشمند این دوره از پیکارها دست یافتند.

به گزارش قم نا ، سال 1394 برای کاراته قم با درخشش کاراته‌کاهای تیم آذرخودرونوین در کسب مقام قهرمانی سوپرلیگ مردان باشگاه‌های کشور، قهرمانی تیم شهید زین‌الدین در مسابقات لیگ کاتا نونهالان باشگاه‌ها و مقام نایب قهرمانی تیم پاس قوامین در رقابت‌های لیگ برتر کاراته مردان همراه بود، ضمن اینکه تیم‌های نوجوانان پاس قوامین و آذرخودرو نوین نیز در لیگ جوانه‌های کشور عناوین سوم و چهارم را برای کاراته قم به ارمغان آوردند.

بعد از تمام این موفقیت‌ها نوبت به کاراته‌کاهای پیشکسوت قم رسید تا با حضور درخشان در پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور توانمندی کاراته قم را یکبار دیگر به نمایش بگذارند و مدال‌های ارزشمند این دوره از مسابقات را برای کاراته قم به ارمغان بیاورند.

تیمی متشکل از ستاره‌های سال‌های نه چندان دور کاراته قم در هر دو بخش کاتا و کومیته به مسابقات کاراته قهرمانی پیشکسوتان کشور اعزام شد و به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران در تلاش برای کسب عناوین برتر و قرار گرفتن روی سکوهای اول تا سوم با حریفان به رقابت پرداخت.

براساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، این پنجمین دوره رقابت‌های کاراته پیشکسوتان قهرمانی کشور بود که با استقبال چشمگیر کاراته‌کاهایی از سراسر ایران در اوزان مختلف به انجام رسید و در نهایت کاراته‌کاهای تهران قهرمان شدند و نمایندگان اعزامی قم به چهار مدال طلا، نقره و برنز دست یافتند.

در این دوره از پیکارها مجموعاً 187 کاراته‌کا از 20 استان کشور حضور داشتند که 60 نفر آنها در بخش کاتای انفرادی و 127 نفر در بخش کومیته انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه مدال کاراته‌کاهای قم از بخش کومیته و یک مدال از بخش کاتا به دست آمد.

در پایان این دوره از مسابقات کاراته پیشکسوتان قهرمانی کشور تیم تهران با کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 9 برنز بر جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد، ضمن اینکه تیم مازندران با چهار مدال طلا و دو برنز بر سکوی دوم ایستاد و مرکزی با دو مدال طلا سوم شد.

همچنین تیم هیئت کاراته اصفهان با یک مدال طلا، دو نقره و سه برنز چهارم شد، توابع تهران با یک طلا و دو نقره در مکان پنجم قرار گرفت و تیم پیشکسوتان هیئت کاراته استان قم با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز مقام ششم بخش تیمی را به خود اختصاص داد.

در بخش کاتای انفرادی رده سنی 45 تا 50 سال یوسف گرشاسبی از تهران قهرمان شد، آیدین محمدی دیگر نماینده تهران در جایگاه دوم ایستاد و سیدمحمد موسوی‌پور از تیم اعزامی هیئت کاراته استان قم به مقام سوم و نشان برنز این پیکارها دست پیدا کرد.

در رقابت‌های بخش کومیته انفرادی و در رده سنی 35 تا 40 سال مهدی کریمی نماینده تیم اعزامی پیشکسوتان هیئت کاراته قم بود که در وزن منهای 70 کیلوگرم به روی تاتامی رفت و در نهایت بعد از پیمان کرم وندی از تهران و علی عبدی‌نژاد از آذربایجان غربی رتبه سوم را کسب کرد و نشان برنز گرفت.

در وزن به اضافه 80 کیلوگرم رده سنی 35 تا 40 سال عباس نصری نماینده قم بود که به دیدار نهایی این وزن رسید، اما در جدال با علیرضا رضازاده از مازندران نتیجه را واگذار کرد و در نهایت صاحب نشان نقره این مسابقات شد.

در مسابقات رده سنی 45 تا 50 سال کاراته قهرمانی پیشکسوتان کشور و در وزن منهای 70 کیلوگرم سیدمحمد موسوی‌پور نماینده قم بود که بعد از کسب مدال برنز بخش کاتا در دیدار نهایی کومیته انفرادی با غلبه بر اکبر ابراهیم‌خانی از توابع تهران عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تنها نشان طلای تیم اعزامی پیشکسوتان هیئت کاراته استان قم را به دست آورد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com