کد خبر ۳۱۳۳۵ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
با پایان رقابت کاراته‌کاهای 16 کشور رقم خورد

مقام سوم قم در کاتا و کومیته شیتوریوشوکوکای یونیون کاراته جهان

کاراته‌کاهای قم در پایان رقابت‌های سبک شیتوریوشوکوکای یونیون مردان جهان به مقام سوم هر دو رشته کاتا و کومیته دست پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، درخشش کاراته‌کاهای توانمند استان قم در یک رقابت مهم دیگر تکرار شد تا توانمندی و قابلیت بالای کاراته قم به خوبی به نمایش گذاشته شود و افتخارات دیگری در کارنامه موفقیت‌های ورزش قم و رشته کاراته به ثبت برسد.

کاراته‌کاهای استان قم در رده‌های سنی مختلف هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته سبک شیتوریوشوکوکای یونیون مردان جهان به میدان رفتند، در حالی که این دوره از رقابت‌ها با عنوان جام خلیج فارس با حضور کاراته‌کاهایی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

با هماهنگی ایجاد شده بین فدراسیون کاراته و مسئولان سبک شیتوریوشوکوکای یونیون، هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان در این سبک با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور چهره‌های مطرح از داخل و خارج کشور به انجام رسید و این پیکارها برترین‌های خود را شناخت.

در حالی که مجموعه ورزشی پیام مخابرات میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشت، کاراته‌کاهای 16 کشور ایران، انگلیس، ایتالیا، آلمان، اسلوانی، ژاپن، آذربایجان، کردستان عراق، هند، تاجیکستان، بنگلادش، نپال و دو تیم از افغانستان شامل مهاجران و تیم افغانستان به انجام رسید.

کاراته‌کاهای شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در تلاش برای کسب عناوین برتر بر روی دو تاتامی با یکدیگر به رقابت پرداختند و رقابت آنها برای کسب مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز در هر دو بخش کاتا و کومیته رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان به انجام رسید.

در بخش کاتای تیمی رده‌ سنی بزرگسالان این دوره از پیکارهای کاراته سبک شیتوریوشوکوکای یونیون مردان جهان تیم شرکت‌کننده از استان قم به عنوان نماینده ایران حضور پرفروغی داشت و بعد از تیم‌های پایانه‌های نفتی خارک که نخستین نماینده کشورمان بود و همچنین تیم آذربایجان در مکان سوم ایستاد.

در رقابت‌های کاتای تیمی رده بزرگسالان تیم قم متشکل از محمد محسنی، مهدی قادری‌پور و حسین محسنی توانست عنوان سوم و مدال برنز این دوره از پیکارها را به دست بیاورد، ضمن اینکه تیم ملی کاراته کشور نپال نیز در کنار تیم قم رتبه سوم مشترک را کسب کرد.

اما در رقابت‌های بخش کومیته تیمی رده سنی جوانان 16 و 17 سال هفتمین دوره مسابقات کاراته سبک شیتوریوشوکوکای یونیون مردان جهان تیم اعزامی باشگاه آوای‌رزم قم بعد از تیم‌های شهرداری شهر قدس نماینده کشورمان و باشگاه آذربایجان رتبه سوم را کسب کرد.

تیم اعزامی باشگاه آوای‌رزم قم در این دوره از پیکارهای کومیته تیمی رده سنی جوانان با ترکیب پوریا عبدالحسینی، امیرحسین حجازی‌راد، امید حلوایی، علی‌اکبر اسود، امیرحسین جانقربان، سینا سلیمی و محمدجواد بلند به مربیگری چهره شاخص سال‌های نه‌چندان دور کاراته ایران، آسیا و جهان یعنی مجید عبدالحسینی ملی‌پوش پیشین کشورمان به مقام سوم رسید و با کسب مدال برنز به کار خود در این دوره از پیکارها پایان داد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com