کد خبر ۲۷۶۳۱ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
گزارشی از جلسه شورای اسلامی شهر قم؛

رد طرح جنجالی شورا در سایه اختلاف نظرها

شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز خود طرحی را در مخالفت با قانون مجلس اول در خصوص عوارض ساختمان پزشکان مطرح کرد که درنهایت با بحث های فراوان اعضای شورا رای به رد این طرح دادند.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، یکصدو سی دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم با حضور بیست عضو این شورا صبح امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیر بنایی لوایح این کمیسیون را قرائت کرد.

اخذ مجوز پرداخت غرامت به شخصی بابت یک و نیم دانگ مشاع از شش دانگ پلاک ثبتی لایحه دیگری در این کمیسیون بود که به تصویب رسید.

اخذ مجوز پرداخت غرامت نقدی پلاک ثبتی 10633 متعلق به شخصی واقع در طرح تقاطع خیابان عطاران-جمهوری لایحه بعدی بود که توسط سعادت طلب مطرح شد و با 14 رای موافق به تصویب رسید.

ادامه فعالیت 175 نیروی انسانی شاغل در بخش های خدماتی و فضای سبز

در ادامه جلسه عباس ذاکریان سخنگوی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز ادامه فعالیت 175 نیروی انسانی شاغل در بخش های خدماتی و فضای سبز از طریق شرکت تامین نیرو به مدت یک ماه از تاریخ 94/4/1 لغایت 94/4/31 را مطرح کرد.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر در خصوص این لایحه گفت:شهرداری سال گذشته 300 نفر نیرو گرفت که در این رابطه به تعهدات خودش عمل نکرد.

وی افزود:در حال حاضر بسیاری از کارگران خارج از محل کار ما را می بینند و می گویند چرا شما کارگران را بیرون انداخته اید در حالی که بودجه اجازه نگهداری این کارگران را نمی دهد اگر این مسائل حل نشود معضلی برای شهرداری خواهد شد.در نهایت این لایحه به تصویب رسید.

اخذ مجوز ایجاد بند 4 کد 3112 از فصل سوم جهت خرید یک باب غرفه توسط کشتارگاه صنعتی به مبلغ 650 میلیون تومان از سازمان میادین لایحه دیگری بود که به تصویب رسید.

ظرافت و حساسیت شورا در خصوص برون سازی بخش اجرایی واحد سد معبر

لایحه بعدی در خصوص مصوبه شماره 22171 مورخ 93/10/30 مبتنی بر برون سازی بخش اجرایی واحد سد معبر شهرداری مناطق 6 و 7 به بخش خصوصی لایحه بحث برانگیز دیگری بود که مطرح شد.

حجت الاسلام آتش زر در خصوص این لایحه،گفت:موضوع سد معبر بسیار مهم و متفاوت است زیرا رویکرد مردم در این مسئله فرق دارد گاهی اوقات مردم می گویند با سد معبر و دست فروشان برخورد شود و در برخی موارد نیز این برخوردها را قبول ندارند.

وی افزود:در این خصوص باید با ظرافت برخورد کرد و چکشی نباید وارد عمل شد و مطمئنا با تربیت نیروهای خوب می توان به این مسئله رسید.

مرتضی سقایئان نژاد شهردار قم نیز در همین رابطه اظهار داشت:در مورد رفع سد معبر باید تمام مباحث لحاظ شود و به دلیل اینکه انتخابات مجلس نیز نزدیک است باید دقت نظر و آسیب شناسی اساسی انجام شود.

به دلیل حساسیت های موجود پیشنهاد شهردار مبنی بر مسکوت ماندن 2 ماهه این لایحه به رای گذاشته شد و به تصویب شورا رسید.

رد طرح جنجالی شورا در سایه اختلاف نظرها

در ادامه جلسه حجت الاسلام آتش زر لوایح کمیسیون برنامه و بودجه را مطرح کرد.

اصلاح بند 4 از بند الف ماده یک و بند 3 تبصره یک بند ج ماده یک تعرفه عوارض و بهای خدمات طرحی بود که توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.

در گذشته قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که بر اساس آن پزشکان می توانند در منازل مسکونی به طبابت بپردازند و تعرفه مطب ها هم بر اساس همان معیار مسکونی تعیین شود،که این طرح نیز در ارتباط با همین تعرفه مطب پزشکان است.

عباس ذاکریان با مخالفت این طرح اظهار داشت:این قانون باید اصلاح شود چرا باید کسانی که در دور افتاده ترین نقاط شهر در 2 متر جا در حال کاسبی هستند قوانین تجاری را رعایت کنند اما پزشکانی که در بهترین نقطه شهر و خیابان صفاییه مطب دارند قوانین مسکونی را رعایت کنند؟!

وی افزود:این قانون عوارض زیادی دارد و باید هر چه سریعتر اصلاح شود،این قانون برای زمانی بود که ما با کمبود پزشک مواجه بودیم و از هند و پاکستان پزشک می آوردیم.

در نهایت با توجه به بحث های موافقان و مخالفان نظر کمیسون که مبنی بر رد این لایحه بود به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

عودت یک هفته ای لایحه فرهنگی و ورزشی

اخذ مجوز اعمال مساعدت در پرداخت عوارض پلاک ثبتی 163/8/1اصلی متعلق به مجتمع فرهنگی و ورزشی ولایت لایحه دیگری بود که مطرح شد.

اما این لایحه نیز با پیشنهاد شهردار به کمیسیون به مدت یک هفته عودت داده شد تا بیشتر بررسی شود.

مجوز اجاره طبقات روی همکف پاساژ سعدی با حداقل قیمت صادر شد

اخذ مجوز اجاره طبقات روی همکف پاساژ سعدی واقع در خیابان آذر متعلق به شهرداری قم در سه مرحله(1-واگذار ی به صورت حداقلی 2-اجاره به قیمت کارشناسی 3- واگذاری از طریق مزایده) لایحه بعدی که با شرط اجاره یک ساله با حداقل مبلغ به تصویب رسید.

لایحه بعدی اخذ مجوز تهاتر223/870/310 ریال بابت عوارض و  کمیسیون ماده 100 موضوع پلاک ثبتی یک واحد تجاری به مساحت 18 متر مربع از پاساژ سعدی بود که به تصویب رسید.

کاهش یک درجه ای عوارض صنفی مودیان کنار زیر گذرها و روگذرها

اخذ مجوز تعیین درجه صنفی مودیانی که در کنار زیر گذر یا روگذر واقع شده اند و کاهش یک درجه ای عوارض این مودیان لایحه بعدی بود که به تصویب شورا رسید.

این جلسه دو لایحه دو فوریتی هم داشت،اولین لایحه اخذ مجوز فروش سهام شرکت سپید جام توس طی مراحل تشریفات قانونی مزایده بود  که مشروط بر اینکه از قیمت واگذاری پایین تر نباشد با 13 رای موافق به تصویب رسید.

لایحه بعدی که دو فوریت آن رای نیاورد،اخذ مجوز انجام توافقات املاک تا سقف مبلغ ریالی اشاره شده در تبصره 4 بودجه سال جاری در چارچوب ردیف های مصوب و از طریق کمیته تملک با رعایت تشریفات قانونی بود که با یک فوریت برای بررسی بیشتر عودت داده شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com