کد خبر ۲۷۶۶۲ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
در مسجد امام حسن عسکری(ع)؛

جلسات آموزشی فقه تجارت و بازار در قم برگزار می‌شود

مسئول ستاد ترویج فقه تجارت و بازار گفت: دوره آموزشی فقه تجارت و بازار برای کسبه در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمدرضا بطحایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد ترویج فقه بازار و تجارت با همکاری حوزه علمیه و آیت‌الله حسینی بوشهری و حمایت‌های آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در مسجد امام حسن عسکری(ع) فعال ‌شده است.

وی با بیان اینکه کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین سفارش‌های اسلام است، افزود: درگذشته بازاریان در جلسات فقهی و احکام و دروس مراجع شرکت می‌کردند و احکام فراگرفته شده را در کاسبی به کار می‌گرفتند اما امروز جامعه مقداری از این مسائل فاصله گرفته است.

مسئول ستاد ترویج فقه تجارت و بازار اظهار داشت: درگذشته حتی از اینکه بخواهند جعبه جنس خود همراه با جنس مثلاً میوه و شیرینی و ... بفروشند پرهیز داشتند، ولی امروز مشاهده می‌شود که برای فروختن کالایی با نورافکن آن را تدلیس می‌کنند در حالی ‌که جنس واقعی آن نیست که نشان می‌دهند.

بطحایی تصریح کرد: مسجد امام حسن عسکری(ع) که بعد از ۲۰ سال با حمایت آیت‌الله صافی گلپایگانی ساخته شد و اصل آن به دستور امام حسن عسکری(ع) به احمدبن اسحاق ساخته ‌شده است ستاد ترویج فقه تجارت و بازار را در این مکان شریف راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: این ستاد که از ابتدای ماه رمضان و با همکاری حوزه علمیه ایجاد شد اقدام به برگزاری دوره آموزشی فقه تجارت و بازار برای کسبه قم کرده است.

مسئول ستاد ترویج فقه تجارت و بازار با بیان اینکه استقبال از این طرح خوب است ولی انتظار حضور بیشتر بازاریان را داریم، اضافه کرد: سعی می‌کنیم تا طرح در تمامی مساجد قم اجرا شود.

بطحایی گفت: بازاریان سراسر کشور برای پرسیدن احکام فقهی خود می‌توانند سئوالاتشان را به شماره پیامک و پاسخشان را دریافت کنند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com