کد خبر ۲۷۶۷۵ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
مدیر امور شهرهای آبفای استان قم خبر داد

کاربران غیرمجاز آب پای میز محاکمه / برخورد بدون اغماض با کاربری‌های غیرمجاز

مدیر امور شهرهای آبفای استان قم گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور مؤکد فرماندار با جدیت مصارف آب را رصد و بدون اغماض، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، احمد نکونام در حاشیه بازدید از منابع تامین و تاسیسات آب شهر کهک با اشاره به کاهش حجم تولید منابع آب این شهر طی دو سال گذشته اظهار کرد: علت اصلی این کاهش علاوه بر دلایل و شرایط اقلیمی حاکم بر کل کشور، حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم قانونی چاه‌های منبع تأمین آب شهر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده و پیگیری و همت مسئولان برای اجرای خط انتقال آب رسانی به بخش کهک خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از آب سرشاخه‌های دز، آب شرب مورد نیاز این شهر تأمین شده است.

مدیر امور شهرهای آبفای استان حجم مصرف آب در شهر کهک را با در نظر گرفتن تمام ملاحظات و شرایط زندگی شهری بالاتر از استاندارد دانست و گفت: در حال حاضر کارشناسان شرکت آبفای شهری با بررسی‌های فنی بر روی شبکه توزیع آب بررسی نقشه‌های پراکندگی مصرف مشترکین و زوم بندی شبکه توزیع، به دنبال کاهش این میزان مصرف هستند.

وی در عین حال با اشاره به چالش‌ها و محدودیت‌های معمول در شبکه‌های انتقال آب از یک حوزه آبریز به حوزه دیگر بیان کرد: با عنایت به انتقال آب سرشاخه‌های دز از کیلومتری خارج از مرز جغرافیایی استان، لزوم ساخت یک مخزن آب با ظرفیت کافی برای تأمین آب مورد نیاز شهر کهک در مواقع بحرانی از ضروریات حفظ رضایت مردم در خصوص آب شرب است.

نکونام یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان آمادگی ساخت مخزن با حجم موردنیاز شهر را دارد و در صورت تحویل زمین در مکان موردنظر توسط شورای اسلامی شهر ، این امر انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود پایداری آب شهر، وجوب شناسایی منابع جدید بومی و در دسترس و بهینه‌سازی منابع فعلی از دستور دستگاه‌های متولی تأمین منابع در استان خارج نشده است.

نکونام در ادامه سخنان خود با اشاره به مصرف بیش از الگوی مصرف آب در شهر کهک، بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از واعظین، مسئولان فرهنگی شهر و بسیجیان خواست تا در این امر خداپسندانه، شرکت آب و فاضلاب را یاری رسانند.

مدیر امور شهرهای آبفای استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر ضرورت برخورد با مصارف خارج از کاربری مصوب و غیرمجاز اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور مؤکد فرماندار با جدیت مصارف را رصد خواهد کرد و بدون اغماض متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی همچنین ضمن اینکه از مالکین املاک ییلاقی (خانه باغ‌ها) خواست در صورت ضرورت از منابع غیر شرب برای آبیاری باغات خود استفاده کنند گفت: شرکت آبفای شهری مصارف این اشتراک‌ها را رصد کرده و مصارف آن‌ها از نگاه گشت‌های بازرسی دور نخواهد ماند.

نکونام در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تمام مسئولانی که با پیگیری‌های لازم، موجبات رضایت مردم شریف شهر کهک را فراهم آورده‌اند، از شهروندان خواست خادمان خود را در شرکت آب و فاضلاب یاری رسانند تا به نحو احسن بتوانند به وظیفه خود که همان پایداری و توزیع عادلانه آب شرب شهری است عمل کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com