کد خبر ۲۷۶۸۸ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

احداث 24 فضای آموزشی و پرورشی جدید در قم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث 24 فضای آموزشی و پرورشی جدید در قم با اعتبارات دولتی خبر داد.

به گزارش قم نا ، محسن پورگلیان با اشاره به اهمیت خدمت در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش از جمله نهادهایی است که خدمت در آن افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو سال از دولت تدبیر و امید اقداماتی از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس در زمینه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس گفت: مقاوم‌سازی مدارس از جمله اقدامات اداره‌کل نوسازی مدارس است تا مدارس در برابر زلزله مقاوم شوند، البته احداث مدارس در مناطق و محلات جدید صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: احداث فضاهای ورزشی مانند استخر و سالن ورزشی در مناطق مختلف شهری و استانداردسازی گرمایش از سوی این اداره انجام می‌شود، بخش عمده‌ای از مدارس با استفاده از سیستم حرارت مرکزی، پکیج و بخاری‌های تابشی استانداردسازی شده‌اند.

پورگلیان با بیان اینکه تعمیر مدارس با همکاری و همیاری ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق پیگیری می‌شود، گفت: به همین منظور تجهیزات مدارس خریداری شده و به انواع تجهیزات کلاسی ،اداری، الکترونیکی و . . . تجهیز می‌‌شوند.

وی با اشاره به احداث فضاهای آموزشی و پرورشی با اعتبارات دولتی گفت:‌ 24 فضای آموزشی و پرورشی جدید در قالب 216 کلاس درس با زیر بنای 48 هزار و 180 متر مربع در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 312 هزار و 490 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، سازمان ملل، سازمان ملی زمین و مسکن و سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای احداث این فضاها اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم به فضاهای آموزشی احداث شده از محل اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش و اصلاح اختلالات یادگیری باغچه‌بان، مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص)، دبیرستان دوره اول فرهیختگان و دبستان شهید حمید صادقی از جمله فضاهای آموزشی احداث شده است.

وی یادآور شد: دبیرستان شهید هسته‌ای شهریاری، استخر کانون پرورشی مریم، دبستان شهیدان شعبانزاده، دبیرستان سرافرازان جانباز، دبیرستان شهید فخاری و دبستان پیامبر اعظم(ص) از مدارس دیگر احداث شده است.

پورگلیان مدرسه راهنمایی شهید حمید صادقی، سالن چند منظوره ملاصدرا، مدرسه راهنمایی آیت‌الله بهاء الدینی، مدرسه استثنایی طلوع، سالن ورزشی مدرسه 17 شهریور و مدرسه کودکان اوتیسم و دبستان فرهیختگان را از فضاهای آموزشی دیگر احداث شده از محل اعتبارات دولتی ذکر کرد.

وی عنوان کرد: دبیرستان دوره دوم فرهیختگان، دبیرستان ایمان، مدرسه شهید فهمیده، دبستان نبی اکرم(ص)، دبیرستان شهید آوینی، کتابخانه حضرت فاطمه الزهراء(س) و کتابخانه شهرک فاطمیه از دیگر فضاهای احداث شده به وسیله اعتبارات دولتی است.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com