کد خبر ۲۷۷۰۶ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
مدیرکل کمیته امداد قم :

۱۷ هزار سبد و بن کالا بین خانواده‌های نیازمند در قم توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از توزیع ۱۷ هزار سبد و بن کالا با سرانه‌ ۸۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند در استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، عبدالله جلالی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد قم ویژه ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تکریم از فقرا، اطعام فقرا و ایتام از جمله برنامه‌های محوری کمیته امداد در این ایام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه در راستای تهیه 17 هزار سبد و بن کالا از کمک خیرین و مردم استفاده می‌کنیم، عنوان کرد: سرانه‌ای که برای هر خانوار در راستای طرح سبد کالا پیش بینی شده از 80 هزار تا 150 هزار تومان به نسبت هر خانوار است.

وی با بیان اینکه مجموعه کمک‌های نقدی مردم صرفا در قالب بن کالا تهیه می‌شود، تصریح کرد: برپایی سفره‌های افطاری گروهی از دیگر برنامه‌های اطعام نیازمندان در این ماه است همچنین در بحث اطعام و افطاری، فقرا و نیازمندان نسبت به دیگران در اولویت هستند، در همین راستا توزیع غذای گرم و طبخ شده نیز توسط خیرین و مردم طبخ می‌شود تا درب منازل مددجویان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم طرح اکرام ایتام را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار و 200 یتیم زیر 18 سال در استان قم وجود دارد که 16هزار و 500 حامی از این ایتام حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری مردم قم در مجموع 16 میلیارد و 856 هزار و 590 هزار ریال صدقه دادند، گفت: به طور میانگین در هر روز مردم 280 میلیون ریال صدقه می‌دهند و سهم هر شهروند قمی ماهیانه حدود 7هزار و 350 ریال بوده که نسبت به مدت مشابه 17 درصد رشد داشته است، که با تجمیع این صدقات مشکلات بصورت ریشه‌ای حل و فصل می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com