کد خبر ۲۷۷۵۷ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶

کمک 817 میلیون و 193 هزار ریالی قمی ها به مردم مظلوم یمن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، گفت: مردم قم 817 میلیون و 193 هزار ریال به مردم مظلوم یمن کمک کردند.

به گزارش قم نا ، عبدالله جلالی اظهار داشت: از زمان شروع وقایع و فجایع یمن کار جمع آوری کمک برای مردم مظلوم این کشور در دستور کار کمیته امداد امام قرار گرفت،

کمک های مردمی به یمن بیش از همه بیانگر آن است، که مردم بدون در نظر گرفتن هیچ مرز و محدوده ای علاوه بر داخل به کمک مسلمانان در هر نقطه از جهان می شتابند.

وی همچنین اعتماد عمومی به کمیته امداد را در این زمینه قابل توجه توصیف کرد، و افزود: به رغم اینکه کمیته امداد معمولا در مسائل بین المللی نقش کمی دارد، ولی هر وقت در جهت کمک به نیازمندان در کشورهای دیگر حرکتی را آغاز کرده، مورد استقبال عمومی واقع شده که این مساله در بحث سیل پاکستان نیز به خوبی مشاهده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ صدقه دادن در جامعه، اظهار داشت: مردم شریف قم در دو ماهه نخست سال جاری در مجموع 16 میلیارد و هشتصد و 56 هزار و 590 هزار ریال معادل روزانه 290 میلیون ریال صدقه دادند.

جلالی با بیان اینکه سهم هر شهروند قمی روزانه 245 ریال و ماهیانه 7 هزار و 350 ریال بوده است، تصریح کرد: این رقم نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کمک های مردمی به طرح اکرام ایتام نیز در این مدت 5 میلیارد و 958 میلیون ریال بوده است، افزود: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش از خود 21 درصد رشد داشته است.

جلالی با اشاره به مجموع کمک های جمع آوری شده برای طرح های شفا و محسنین در همین مدت زمان، تصریح کرد: حامیان این دو طرح در مجموع 646 میلیون و 571 هزار ریال به کمیته امداد کمک کردند، که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 117 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم همچنین با اشاره به طرح های برنامه ریزی شده از سوی این نهاد برای ماه مبارک رمضان، افزود: طرح اطعام و افطاری دادن به نیازمندان در راستای پیروی از سیر عملی اهل بیت (ع) یکی از آنها است، که در قالب تهیه سبد کالا و بن کالا به مستمندان ارایه می شود.

وی با بیان اینکه بری این طرح بیش از 17 هزار سبد کالا به قیمت تمام شده برای هر خانوار بین 800 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال پیش بینی شده است، افزود: بر اساس ارزیابی ها و نظر خواهی ها از محرومان و همچنین تجربه سال های گذشته بهترین و محترمانه ترین روش برای غذا دادن به مستمندان تهیه بن کالا و سبد کالا است.

وی با بیان اینکه افطاری دادن به فقرا به صورت گروهی دومین روش افطاری دادن به آنها در ماه مبارک رمضان محسوب می شود، افزود: در این روش محرومان و مددجویان کمیته امداد امام به صورت دسته جمعی از سفره افطاری خیرین و نیکوکاران در مساجد و تالارهای پذیرایی بهره مند می شوند.

وی توزیع غذای گرم و طبخ شده از محل نذورات مردمی را سومین روش افطاری دادن به مددجویان تحت پوشش عنوان کرد، و افزود: سال گذشته در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی در مجموع 9 میلیارد و 485 میلیون ریال صرفا در جهت اطعام محرومان به کمک خیرین هزینه شد.

این مسوول با اشاره به طرح مفتاح الجنه به عنوان دیگر طرح های کمیته امداد در ماه رمضان، تصریح کرد: این طرح با هدف سرکشی، دلجویی، مجالست و همنشینی مسوولان، خیران و نیکوکاران با فقیران طراحی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم، تصریح کرد: هم اکنون 300 مددجوی فاقد توان حرکتی در استان وجود دارند، که تنها هزینه پوشینه آنها در ماه بیش از یک میلیون ریال می شود.

جلالی همچنین با اشاره به برگزاری طرح اکرام ایتام در ماه رمضان امسال همچون سال های گذشته، تصریح کرد: این طرح به منظور حامی یابی برای ایتام نیازمند زیر 18 سال طراحی شده، و هر کدام از داوطلبان حمایت از این ایتام می توانند ماهیانه 300 هزار ریال به آنها کمک کنند.

وی با اشاره به وجود حدود 2 هزار و 200 یتیم زیر 18 سال در استان و اینکه از این تعداد، 16 هزار و 500 حامی حمایت می کنند، افزود: طرح های محسنین و شفا با هدف کمک به بیماران صعب العلاج از دیگر طرح های کمیته امداد است، که برای این طرح نیز هر یک از نیکوکاران می توااند ماهیانه حداقل 300 هزار ریال کمک نمایند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر یکهزار و 481 خانواده دارای بیماری صعب العلاج در استان شناسایی شدند، افزود: این تعداد مورد حمایت 984 حامی قرار دارند، ولی این حمایت ها باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی قم با تاکید بر نقش موثر پزشکان و متخصصان در حمایت از این خانواده ها، تصریح کرد: کمیته امداد از همه پزشکان جامعه جهت درمان این بیماران به طور جدی استمداد می طلبد، و آنها نیز باید در راستای ادای ذکات علم و مال خویش از این کار دریغ نکنند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com