کد خبر ۲۷۹۹۸ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام 20 فرنگی‌کار قمی برای کسب مدال از رقابت‌های قهرمانی کشور

رئیس هیئت کشتی استان قم از برنامه‌ریزی این هیئت برای اعزام 20 فرنگی‌کار به دو رده‌سنی خردسالان و نونهالان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، محسن حلوایی اظهار کرد: نخستین رویداد کشتی قهرمانی کشور که کشتی‌گیران مستعد و آینده‌دار استان قم در سال 1394 قصد حضور در آن را دارند، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان و خردسالان کشور است.

وی ادامه داد: ما با توجه به اطلاعی که از تقویم فدراسیون کشتی برای برگزاری این مسابقات داشتیم، در خرداد ماه اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی خردسالان و نونهالان استان قم کردیم تا برترین‌ها برای اعزام به پیکارهای قهرمانی کشور انتخاب شوند.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: اکنون ترکیب تیم‌های اعزامی هیئت قم به رقابت‌های قهرمانی خردسالان و نونهالان کشور مشخص است و کشتی‌گیران حاضر در اردوهای این دو تیم زیر نظر مربیان خود مشغول انجام تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی هستند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان قهرمانی کشور بعد از ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: مسابقات این دوره بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان به میزبانی هیئت کشتی استان لرستان و در شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

حلوایی به برنامه و شرایط برگزاری این پیکارها نیز اشاره کرد و افزود: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی خردسالان و نونهالان قهرمانی کشور روزهای بیست و هشتم تیر ماه تا دوم مرداد ماه با حضور استعدادهای این دو رده‌سنی در سالن تختی شهر خرم آباد به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به اوزان، شرایط و برنامه برگزاری مسابقات رده سنی خردسالان، ابراز کرد: کشتی‌گیران شرکت‌کننده در پیکارهای رده‌سنی خردسالان برای به دست آوردن عناوین برتر باید در اوزان 28، 30، 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 85 کیلوگرم به رقابت بپردازند.

رئیس هیئت کشتی استان قم به محدودیت سنی کشتی‌گیران مایل به حضور در رقابت‌های رده سنی خردسالان کشور نیز اشاره کرد و افزود: کشتی‌گیران متولد یازدهم دی ماه سال 1381 تا یازدهم دی ماه سال 1383 مجاز به شرکت در این دوره از رقابت‌ها هستند.

وی همچنین به اوزان، شرایط و برنامه برگزاری مسابقات رده‌سنی نونهالان اشاره و ابراز کرد: مسابقات این رده‌سنی در اوزان 29، 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 85 کیلوگرم برگزار خواهد شد و کشتی‌گیران متولد دوازدهم دی‌ماه سال 1379 تا دهم دی‌ماه سال 1381 امکان حضور در آن را دارند.

حلوایی خاطرنشان کرد: از جمله مدارک لازم برای شرکت در این مسابقات، اصل شناسنامه و کارت ملی، گواهی تحصیلی عکس‌دار، بیمه ورزشی سال 1394، معرفی‌نامه هیئت کشتی استان است و در این زمینه تمام اقدامات لازم در مورد تیم‌های خردسالان و نونهالان قم انجام شده است.

وی افزود: در پایان این رقابت‌ها به نفرات اول تا سوم هر رده‌سنی حکم و مدال اهداء خواهد شد، تیم‌های اول تا سوم این مسابقات در هر رده کاپ قهرمانی می‌گیرند و به بهترین تیم مسابقات در هر رده‌سنی با نظر ستاد اجرایی رقابت‌ها، کاپ اخلاق اهداء خواهد شد.

رئیس هیئت کشتی استان قم همچنین از معرفی و تجلیل از فنی‌ترین کشتی‌گیر هر رده‌سنی برابر با جدول مسابقات خبر داد و اظهار کرد: مربی، داور و کشتی‌گیر نمونه نیز در این دوره از مسابقات معرفی و تجلیل می‌شوند و برترین‌ها به اردوی تیم‌های ملی خردسالان و نونهالان کشتی کشور راه خواهند یافت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com