کد خبر ۲۸۰۷۳ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱

طرح تکمیلی امنیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرایی می شود

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای طرح تکمیلی امنیت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام و المسلمین علی اشرف عبدی با اشاره به اینکه فاز اول امنیت حرم مطهر در حال اجرا است گفت: برنامه ریزیهای اجرایی شدن طرح تکمیلی به صورت دقیق کارشناسی شده است و با تعامل شورای تامین استان به زودی انجام می شود.

وی افزود: این طرح با جامعیت کامل برای امنیت مجاوران و زایران کریمه اهل بیت(ع) در دستور کار قرار گرفته است لذا چک و خنثی در مبادی ورودی حرم مطهر صورت خواهد گرفت.

عبدی با اشاره به اینکه سال گذشته شورای عالی امنیت ملی کشور طرح امنیتی حرم مطهر را ابلاغ کرد گفت: فاز اول این طرح با عنایت تولیت مقدس آستان حضرت معصومه(س) و مسوولان استانی در نیمه شعبان امسال آغاز شد و در حال اجرا است.

وی افزود: طرح امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دلیل درخواست های مکرر مردم و زایران حرم مطهر و مسوولان امر مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ، ایران از کشورهای امن جهان است گفت: کشورمان در بحث امنیت حرف اول را می زند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

عبدی افزود: امروز دشمنان انقلاب و اسلام اطراف کشور امن ما را به آتش دود و نفاق آلوده کرده اند از این رو باید پیش بینی ها لازم را انجام دهیم تا با مدیریت کارآمد و صحیح شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تدابیر امنیتی و خدماتی برای شب های قدر در حرم مطهر در نظر گرفته شده است گفت: برای شب های قدر جایگاه های استقرار برادران و خواهران و بخش خانواده و مبادی های ورودی و خروجی برنامه ریزی شده است که اطلاع رسانی می شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه حدود هفت هزار و 500 خادم از زایران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) پذیرایی می کند گفت: از این تعداد 208 نفر نیروی رسمی و قراردادی هستند و هفت هزار و 300نفر خادم افتخاری می باشند.

عبدی افزود: خادمین حرم مطهر در سه شیفت کاری هشت ساعته خدمات ارایه می کنند همچنین خادمین افتخاری اعم از خانم و آقا هر هفته چهار ساعت در حوزه های مختلف خدماتی، انتظامی، ارشادی و اماکن و سایر حوزه ها خدمات ارایه می کنند و میزبان زایران هستند.

وی همچنین از توزیع روزانه یک هزار و 500 افطاری در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: علاوه بر این چهارهزار افطاری ساده شامل ان، خرما، پنیر و چای توزیع می شود.

وی افزود: افطاری ساده ویژه روزه دارانی است که نماز مغرب و عشا را در حرم حضرت معصومه(س) اقامه می کنند که بعد از اقامه نماز، وارد صحن صاحب الزمان(عج) شده و روزه خود را افطار می کنند و افطاری گرم در مهمانسرای حرم مطهر برای افرادی تدارک دیده شده است که فیش غذا در اختیار دارند.

عبدی خاطرنشان کرد: در حرم مطهر حضرت معصومه(س) هر روز در دو نوبت ترتیل خوانی قرآن ویژه نوجوانان و جوانان و عموم مردم برگزار می شود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com