کد خبر ۲۸۱۰۸ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
دبیر انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه:

قرآن‌پژوهان با پاسخگویی به شبهات جوانان نقشه دشمنان را خنثی کنند‌

دبیر انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دشمنان در راستای تحریف قرآن کریم گفت: قرآن پژوهان باید با پاسخگویی به شبهات جوانان نقشه دشمنان را خنثی کنند‌.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام حسین علوی‌مهر شامگاه شنبه در ضیافت افطاری اعضای انجمن قرآن‌پژوهی حوزه که در بیت آیت‌الله علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته توسط انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه اظهار داشت: در سال گذشته 8 نشست علمی و 2 جلسه نقد کتاب در انجمن قرآن پژوهی حوزه برگزار شد که در یکی از این جلسات آیت‌الله مکارم شیرازی حضور داشت.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه افزود: اولویت‌های پژوهشی در حوزه قرآن کریم و علوم قرآنی از جمله اقدامات این انجمن بود، ممیزی دانش تفسیر تا سال 92 انجام شد و وضعیت تفسیری حوزه علمیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های انجمن قرآن پژوهی حوزه در سال 94 عنوان کرد: قرار است تا در نیمه دوم امسال بزرگداشت آیت الله قریشی که از مفسران قرآن کریم است را برگزار کنیم و از زحمات و تلاش‌های قرآنی صورت گرفته توسط وی تجلیل به عمل بیاوریم.

دبیر انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دشمنان در راستای تحریف قرآن کریم و ضرورت مقابله با آن تصریح کرد: قرآن پژوهان باید با پاسخگویی به شبهات جوانان نقشه دشمنان را خنثی کنند‌.

علوی‌مهر با اشاره به لزوم تفسیر ساده قرآن‌کریم برای جامعه اظهار داشت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بر تفسیر ساده و قابل فهم قرآن‌کریم تاکید داشتند، مفسران قرآن کریم باید تفسیر تک جلدی داشته باشند که هم ترجمه و هم تفسیر در آن انجام شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com