کد خبر ۲۸۱۷۸ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد:

فعال‌سازی توسعه خوشه کسب‌وکار سوهان قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از فعال‌سازی توسعه خوشه سوهان قم به‌عنوان چهارمین خوشه کسب‌وکار استان خبر داد.

 به گزارش قم نا به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر هوشنگ طیبی نژاد اظهار داشت: پس از موفقیت این شرکت در فعال‌سازی توسعه خوشه‌های فرش دستباف، کفش ماشینی و مبلمان، امروز شاهد فعال‌سازی توسعه خوشه سوهان قم به‌عنوان چهارمین خوشه کسب‌وکار استان هستیم.

وی افزود: خوشه سیستمی اجتماعی، اقتصادی است که توسعه آن در یک منطقه می‌تواند نشان‌دهنده وجود مزیت‌های مرتبط در یک صنعت و تولید خاص در آن منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بیان داشت: درصورتی‌که بتوان با یک کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی شده موانع موجود فعالان خوشه را مرتفع نمود و فرصت‌های جدید داخلی و جهانی را در مقابل آن‌ها قرارداد، می‌توان با توانمندسازی انتظار توسعه آن‌ها را داشت.

وی گفت: در همین راستا معتقدیم این مهم به‌عنوان یک استراتژی نوین موردتوجه این شرکت قرار گرفته و در راه و مسیر مشخص شده برای خوشه‌های کسب‌وکار استان قم گام‌های مهم و کاربردی برداشته است و نتایج اقدامات انجام شده نیز قابل ارزیابی است.

طیبی نژاد با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد 4 هزار نفر مستقیم و نزدیک به 10 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در استان قم با تولید سوهان در ارتباط هستند، آن را ظرفیتی مهم در پیش روی برنامه ریزان و مسئولان دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و فعالان خوشه سوهان، سوغات قم را به‌عنوان سوغات کشور در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در همین راستا نخستین جلسه شورای راهبردی خوشه سوهان قم با حضور کارشناسان دستگاه‌های مربوطه، عامل توسعه خوشه سوهان و فعالان آن به همت معاونت صنایع کوچک این شرکت برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com