کد خبر ۲۸۱۹۴ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد:

انتقاد آیت الله استادی از گرفتن رشوه و زیرمیزی در نهادهای دولتی

آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی فساد دیده می شود که کار مردم را با گرفتن رشوه، زیر میزی و هدیه برطرف می‌کنند و این امر در شأن نظام اسلامی نیست.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بعد از نماز ظهر و عصر امروز در فاطمیه حضرت زهرا(س) به آثار و عواقب غبیت کردن اشاره کرد و گفت: غیبت ازگناهان کبیره در اسلام بوده و در بسیاری آیات و روایات از آن نهی و نکوهش شده است.

آیت الله استادی بیان کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که مؤمنان تا زمانی که در مسجد به انتظار نماز بنشینند تا زمانی که محدث نشوند برای آنها عبادت محسوب می شود، از رسول اکرم(ص) از معنای محدث سؤال کردند، فرمودند تا زمانی که مؤمنان غیبت همدیگر را نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در احادیث ائمه اطهار(ع) آمده است فردی که آبروی مردم حفظ کند و از آنها بدگویی نکند خداوند در قیامت عیب های او را می پوشاند.

وی با بیان این که غیبت کنندگان از این گناه توبه و استغفار کنند، گفت: مناسب است مؤمنان برای فرد غیبت شونده کارهای خیر و عبادات انجام دهند تا آثار غیبت از بین برود.

آیت الله استادی عنوان داشت: فرد غیت کننده از طرف مقابل حلالیت بطلبد و مناسب است فرد غیبت شونده بدون این که موضوع غیبت را بداند، عذرخواهی آن را بپذیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: زمانی که طلب حلالیت از غیبت سبب آبرویزی، اختلاف و درگیری می شود، مناسب است این امر را انجام ندهد و تنها برای طرف مقابل استغفار کند.

آیت الله استادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان نظام توصیه به همدلی و عدم سوء ظن و بدبینی نسبت به یکدیگر کرده است و اجرای این رهنمود سبب پیشرفت فعالیت های اجتماعی و عمرانی در جامعه اسلامی می‌شود.

وی با بیان این که خوش بینی به مردم منافاتی با مشورت با دیگران در فعالیت‌های اجتماعی ندارد، گفت: نباید افراد به جهت رعایت اخلاق اسلامی و خوش بینی به دیگران در معاملات ضرر کنند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: متأسفانه در برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی فساد مالی در برگرفته است و امور مردم را با گرفتن رشوه، زیرمیزی و هدیه برطرف می‌کنند و این امر در شأن نظام اسلامی نیست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com