کد خبر ۲۸۲۷۰ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶

ابطال انتخابات هیئت ورزش‌های رزمی قم پس از ۲ سال‌

انتخابات هیئت ورزش‌های رزمی استان قم پس از ۲ سال از برگزاری آن طی نامه رسمی وزارت ورزش و جوانان ابطال شده است.

به گزارش قم نا ،  احمد گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها در وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی و حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان، انتخابات هیئت ورزش‌های رزمی قم در سال 92 را باطل اعلام کرده است.

در شرایطی که جواد محمدزاده در حال حاضر ریاست هیئت ورزش‌های رزمی استان قم را بر عهده دارد و در مدت حضورش در این سمت، از نظر آماری عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته است اما از نظر وزارت ورزش و جوانان، انتخابات این هیئت به دلیل عدم رعایت قوانین مجامع هیئت های ورزشی باید تجدید شود.

دی ماه سال 92 بود که مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های رزمی برای تعیین رئیس جدید این هیئت برای بازه زمانی 4 ساله برگزار شد که در این انتخابات دو مرحله ای، جواد محمد زاده بیشترین رای را به دست آورد.

در آن مجمع جواد محمدزاده، مهدی مسیبی و محمدجواد فرد سه کاندیدای احراز ریاست هیئت ورزش‌های رزمی استان قم بودند که در پایان مرحله اول رای گیری محمدزاده و فرد هر کدام هفت رای را کسب کردند و مسیبی صاحب یک رای شد.

بدین ترتیب با کنار رفتن مهدی مسیبی از ادامه انتخابات، دور دوم انتخابات با حضور محمدجواد فرد و جواد محمدزاده برگزار شد و در این مرحله 16 عضو مجمع تعداد 10 رای خود را به محمدزاده و 6 رای را به فرد دادند تا بدین ترتیب جواد محمدزاده برای مدت چهار سال مسئولیت ریاست هیئت ورزش‌های رزمی قم را بر عهده بگیرد.

پس از پایان این مجمع، معترضان به حضور محمد زاده در راس هیئت ورزش‌های رزمی به نحوه حضور وی در مجمع و برگزاری انتخابات اعتراض کردند و این اعتراضات را تا فدراسیون ورزش‌های رزمی و وزارت ورزش و جوانان نیز کشاندند.

بعد از حدود 2 سال، در نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان خطاب به اداره کل ورزش و جوانان قم و فدراسیون ورزش‌های رزمی ارسال شده، انتخابات سال 92 این هیئت باطل اعلام شده است تا برگزاری مجدد مجمع در دستور کار قرار گیرد.

علل ابطال این انتخابات، دارا نبودن 30 سال سن در مورد فرد منتخب، حضور نماینده باشگاهی که در رشته مربوطه فعالیت نداشته است و عدم دعوت به موقع اعضای مجمع و نامزدها اعلام شده است.

گفته می‌شود جواد محمد زاده در زمان انتخاب به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های رزمی قم، هنوز به 30 سال کامل نرسیده و چند ماه تا 30 سالگی فاصله داشته است در حالی که در قانون انتخابات مجامع ورزشی، فرد منتخب باید حداقل 30 ساله باشد.

بدین ترتیب به نظر می رسد هیئت ورزش‌های رزمی استان قم تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی باید به صورت سرپرستی اداره شود تا روال معمول برای ثبت نام نامزدها و سپس برگزاری مجمع انتخاباتی انجام شود.

در همین حال، هنوز مشخص نیست جواد محمد زاده که حالا با گذشت حدود 2 سال،  شرط لازم برای حضور در جمع نامزدها و احراز سمت ریاست هیئت ورزش‌های رزمی را دارد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا خیر در حالی که به نظر می رسد در صورت حضور وی در انتخابات، احتمال انتخاب مجدد وی کم نیست.

ابطال انتخابات یک هیئت ورزشی، اتفاق نادری است که حداقل در سال های اخیر نه تنها در قم، که در سایر نقاط کشور نیز رخ نداده است اما وزارت ورزش و جوانان با توجه به پیگیری های خود برای این امر، به دلایل کافی رسیده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com