کد خبر ۲۷۹۶۵ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
سرپرست استانداری قم عنوان کرد؛

ضرورت پرهیز مدیران از تفکر نفتی در تصمیم گیری ها

سرپرست استانداری قم، اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: پرهیز مدیران از تفکر نفتی در تصمیم گیری ها از لازمه های تحقق این مهم است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار محمدرضا طلایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بر برنامه محوری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این نهاد تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت، زمینه های تحقق توسعه ی پایدار را فراهم کنیم.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی قم و محدودیت های آب و هوایی، تدوین طرح توسعه ای استان در بخش کشاورزی با عنایت به پیوست های زیست محیطی را ضروری تلقی و اضافه کرد: باید با نگاه دقیق علمی از فرصت ها نهایت استفاده را کنیم.
وی تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه بر اساس نیازهای واقعی کشور و استان را لازمه پیشرفت کشور در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز 1404 دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی از حوزه های مهم در تنظیم این سند خواهد بود.
همتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در همه زمینه ها خصوصا در بخش کشاورزی ضروری برشمرد و افزود: دولت باید با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از توان علمی نخبگان زمینه افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را ایجاد کند.

* ضرورت تلاش برای همگرایی و همدلی بیشتر بین دولت و ملت
سرپرست استانداری قم تلاش برای همگرایی و همدلی بیشتر بین دولت و ملت را در برهه فعلی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: همه نهادها با هر تفکری باید در راستای افزایش امید مردم به نظام اسلامی تلاش کنند.
فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم، نقش صدا و سیما را در ایجاد همدلی دولت و ملت بسیار مهم برشمرد.
وی حرکت دولت را در مسیر مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب و آرمانهای امام راحل دانست و افزود: تلاش برای نمایش خدمات هر یک از قوای سه گانه، موجب افزایش مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در بین مردم خواهد شد.
وی قم را خاستگاه انقلاب عنوان کرد و با اشاره به جایگاه ملی استان قم، افزود: صدا و سیما در معرفی این شهر وظیفه سنگینی دارد.
همتی در ادامه با اشاره به اعتماد رهبر معظم انقلاب به دولت تدبیر و امید، حمایت معظم له از تیم مذاکره کننده هسته ای در سخنرانی اخیر ایشان را مورد توجه قرار داد و افزود: صدا و سیما نقش موثری در تبیین دیدگاه های معظم له در رابطه با تیم مذاکره کننده ایرانی داشت.
وی با بیان اینکه صدا و سیما در مباحث استانی نیز باید مروج اعتماد متقابل نظام اسلامی و مردم باشد اضافه کرد: صدا و سیما سنگر دفاع از نظام و ولایت فقیه است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com