کد خبر ۲۸۲۸۷ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
سرپرست استانداری قم:

توسعه ی رسانه از شاخص های مهم توسعه ی جامعه است/ از نقد منصفانه استقبال می كنيم

فریدون همتی شنبه‌شب در نشست صمیمی با خبرنگاران که در مجتمع امیران برگزار شد، طي سخنانی با بيان اينكه توسعه ي رسانه از شاخص هاي مهم توسعه ي جامعه است اظهار كرد: از نقد منصفانه مطبوعات استقبال مي كنيم.

به گزارش قم نا ، فریدون همتی شنبه‌شب در نشست صمیمی با خبرنگاران که در مجتمع امیران برگزار شد، طي سخناني با اشاره به حضور باشكوه مردم و مراجع عظام در راهپیمایی روز قدس اظهار كرد: از همه اين عزيزان به دلیل خلق حماسه اي ماندگار سپاسگزاريم.
وی با اشاره به سابقه کاري خود در رسانه‌، از رسانه به عنوان چشم بینای جامعه و مسئولان نام برد و گفت: لازم است رسانه‌ها همه مسائل را بررسی و رصد کرده و نسبت به انعکاس آن اهتمام داشته باشند.
همتي با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید نقد منصفانه و توام با ارائه راهکار باشد، پرهيز از قضاوت فردي را ضروري دانست و تصريح كرد:‌ خبرنگاران باید کار حرفه‌ای توام با انصاف را دنبال کنند.
مشاور عالي وزير كشور رعايت ادب و اخلاق در نقدهای رسانه‌ها را به عنوان يك مساله ي مهم مورد توجه قرار داد و افزود: خبرنگاران بايد دقت كنند كه مطالباتشان واقعيت داشته باشد.
سرپرست استانداري قم همچنين پایین‌بودن آستانه تحمل مدیران را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: قلم به دستان نيز بايد در استفاده ي صحيح از موقعيت خود در راستاي توسعه ي استان تلاش كنند.
نماينده عالي دولت در استان خاطرنشان كرد: یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای را توسعه رسانه‌ها می‌دانم و افرادی که در حوزه رسانه کار می‌کنند باید افرادی حرفه‌ای باشند.
همتي با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم در دموکراسی مورد توجه قرار گرفته‌اند تصریح کرد: باید مدیران و رسانه‌ها تلاش کنند این جایگاه را در استان قم بیش از پیش ارتقاء دهند.
وی با اشاره به فعالیت سه روزنامه، سایت‌های خبری و دفاتر خبرگزاری‌ها در استان قم تصریح کرد: مدیران باید رسانه‌ها را به عنوان بازوان خود بدانند و شما نیز باید خود را در بیان حقایق و واقعیت‌ها مسئول بدانید و اگر این دو نگاه به یکدیگر نزدیک شود شاهد شکل‌گیری فضای شاداب و پرطراوت برای نقش‌آفرینی رسانه‌ها خواهیم بود.
مشاور عالي وزير كشور با بيان اینکه استان قم ویژگی‌ها و مختصات متفاوتی با دیگر استان‌هاي كشور دارد اظهار کرد: امیدواریم با شرایط ویژه‌ای که استان قم دارد و پایگاه تشیع در جهان است بتوانیم فضایی سازنده و موثر در توسعه استان قم با رویکرد توجه به بخشی خصوصی ایجاد کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com